HROT PAVLA ŠTRUNCE

Influenceři, design a ukrajinský kaolin. Jak Matouš Syrový buduje rodinné impérium koupelen

HROT PAVLA ŠTRUNCE
Influenceři, design a ukrajinský kaolin. Jak Matouš Syrový buduje rodinné impérium koupelen

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Hostem Hrotu Pavla Štrunce byl Matouš Syrový, spolumajitel firmy Koupelny Syrový. Jeho byznys, který před pěti lety převzal od otce, dnes dosahuje obratu kolem 150 milionů korun. „Táta měl prioritu v objemu zboží, já to mám jinak. Když jsem firmu v roce 2019 začal řídit, nastavil jsem marži tak, aby to dávalo smysl. Chci dělat hezké věci,“ říká mladý podnikatel a dodává, že neprodávají produkty, ale zážitek, který při užívání jejich koupelen zákazníci mají.

„Hodně se změnily segmenty klientů, většina z nich řeší design, kvalitu. Cena je spíš hodnota. Zákazníci jsou extrémně nároční,“ říká Syrový a mluví i o tom, kolik taková průměrná koupelna stojí. „Za materiál to bývá okolo dvou set tisíc, je to podobné napříč trhem. Koupelnu na klíč uděláme kolem půl milionu. Naši řemeslníci znají svoji hodnotu. Největší problém je spojit všechny profese dohromady.“

Echo 24

Influenceři, design a ukrajinský kaolin. Jak Matouš Syrový buduje rodinné impérium koupelen

0:00 0:00

Stáhnout MP3

V rozhovoru se také řešilo, jak se globální situace podepsala na trhu. Válka na Ukrajině přinesla problém s dostupností klíčové suroviny – kaolinu, který se využívá při výrobě dlažby a obkladů.

„Největší zásobárna kaolinu v Evropě byla na Ukrajině. Když se jeho těžba zastavila, nastal obrovský výpadek. Ostatní dodavatelé, třeba ze saúdskoarabských lomů, toho využili a ceny raketově vzrostly,“ vysvětluje Syrový. K tomu se přidaly i rostoucí ceny energií, což zdražilo výrobu a výsledné produkty.

Jaké jsou trendy v koupelnovém designu? Proč postavil marketing společnosti na spolupráci s influencery? Co zákazníci chtějí a liší se nároky Čechů od jiných národů?

19. února 2025