KRIZE V NĚMECKU

„Jak dostat loď znovu do vody?“ Krize Volkswagenu se řeší na summitu u kancléře

KRIZE V NĚMECKU
„Jak dostat loď znovu do vody?“ Krize Volkswagenu se řeší na summitu u kancléře

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Katastrofální zprávy z automobilového gigantu Volkswagen otřásají německou politikou. Dnes se v berlínském kancléřství koná průmyslový summit, jehož cílem je najít řešení pro těžce zkoušený průmysl a zejména automobilový sektor, který se potýká s rostoucími energetickými náklady a přísnými emisními regulacemi. Jak uvedla spolupředsedkyně vládní strany SPD a členka Bundestagu Saskia Eskenová, je cílem setkání zjistit „jak dostat loď znovu do vody?“, píše německý deník Bild.

Na kancléřském summitu se očekává účast šéfa VW Olivera Blumeho, což naznačuje, že jednání může být výrazně zaměřeno právě na problémy Volkswagenu. Diskutovat se bude zejména o možnostech snížení energetických nákladů, zmírnění regulací a vytvoření pobídek pro investice. „Volkswagen musí být hlavním bodem jednání,“ řekl předseda CDU v Dolním Sasku Sebastian Lechner.

Předseda CDU Friedrich Merz však kritizoval summit jako pouhou „show“. Dennis Radtke z Křesťansko-demokratické pracovní asociace (CDA) pak vyzval kancléře Scholze, aby „bojoval o každý průmyslový pracovní post“ a varoval, že pokud toho není schopen, měl by „ustoupit a přenechat to Friedrichu Merzovi“.

SPD místopředseda Dirk Wiese se naopak postavil za Scholze a uvedl, že „kancléř udělá z bezpečnosti průmyslové a ekonomické základny svou osobní prioritu“. Wiese také vyzval koaliční partnery k podpoře namísto unáhlených kroků, což byla podle Bilda narážka na akční přístup FDP vedenou Christianem Lindnerem. Liberálové pořádají paralelně svůj vlastní summit s představiteli průmyslu, avšak bez účasti šéfů automobilek, jako je Blume z VW.

CDU ekonomický expert Jens Spahn mezitím volá po „gipfelu rozumu“, kde by se všichni klíčoví aktéři zavázali k vytvoření plánu „Agenda 2030 pro průmysl“. Cílem je, aby „Německo mohlo být opět hrdé na svou silnou automobilovou výrobu“.

S tím, jak Volkswagen prochází krizí, se otázka budoucnosti německého automobilového průmyslu stává jedním z hlavních témat německé politiky a ukazuje rozdílné přístupy vládních stran k řešení současných výzev.

Echo24.cz, vhk