UČITELSKÉ PLATY

ANO chce zdržet hlasování o platech učitelů. Nesmí být ve středu

UČITELSKÉ PLATY
ANO chce zdržet hlasování o platech učitelů. Nesmí být ve středu

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Hnutí ANO udělá vše pro to, aby ve středu Sněmovna nehlasovala ve třetím čtení o novele o pedagogických pracovnících. Na středeční tiskové konferenci před schůzí dolní komory to řekla předsedkyně poslaneckého klubu ANO Alena Schillerová. Školské odbory chtějí jednat s vládou, posun hlasování by podle nich pro debatu vytvořil prostor.

U vládní novely o pedagogických pracovnících vyvolala kontroverze úprava skupiny koaličních poslanců, podle které by mohli mít ze zákona mzdu kolem 130 procent průměrné hrubé mzdy v celém hospodářství jen učitelé. Původní předloha počítá se stanovením odměňování všech pedagogických pracovníků. S novým nastavením nesouhlasí školské odbory a další organizace, které se vzdělávání v Česku věnují.

„Řekla jsem na politickém grémiu, že ve středu uděláme všechno pro to, aby se novela zákona o pedagogických pracovnících nehlasovala ve třetím čtení, aby byl vytvořen prostor pro odborovou organizaci k jednání,“ uvedla Schillerová. Program středečního jednání tomu bude podle ní přizpůsoben, novele budou předřazeny jiné body, aby se Sněmovna úplně nezablokovala.

„Návrhem se rozdělují zaměstnanci v regionálním školství na učitele, jakoby podřadné pedagogy a nepedagogické pracovníky,“ uvedl František Dobšík, předseda školských odborů, podle kterého ve školství mzdy pedagogů reálně poklesly o takřka 15 procent. „Připravujeme se i na nátlakové akce, pokud jednání nedopadnou dobře,“ dodal.

Podle prezidenta spolku Pedagogická komora Radka Sárköziho proti pozměňovacímu návrhu koaličních poslanců vyjádřilo protest 13 organizací ve školství, naopak žádná jej nepodpořila. „Nechápu, proč koalice tento návrh prosazuje, přestože s ním nikdo ve školství nesouhlasí,“ poznamenal.

Předloha také zavádí pozici provázejícího učitele pro zvýšení kvality pedagogických praxí a systém uvádějících učitelů, kteří by po dobu dvou let podporovali začínající kolegy. Vysokoškoláci by navíc mohli učit po omezenou dobu tří let na druhých stupních základních škol a na středních školách i bez učitelského vzdělání.