Omezí Němci rychlost na dálnicích na 130 km/h? Vedle migrace vévodí volbám další výbušné téma
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
S blížícími se německými volbami se v této automobilové velmoci do popředí dostávají i otázky kolem pravidel jízdy na komunikacích a budoucnosti spalovacích motorů. Podle průzkumu serveru Autoscout24 jsou Němci stále rozděleni například v otázce zavedení rychlostních limitů na dálnicích. Kdy lehká většina by jízdu bez rychlostních limitů na dálnicích zrušila. Podobně rozděluje Němce i téma rozšiřujících se zón, kde se může jet maximálně třicítkou. Naopak na plánovaný konec spalovacích motorů v roce 2035 mají Němci názor jasný. Dvě třetiny respondentů by ho zrušily. Informuje Bild s tím, že toto téma stejně jako problém migrace proniká do předvolební kampaně.
Jedním z nejdiskutovanějších témat je již dlouho možnost zavedení rychlostního limitu na německých dálnicích. V současnosti na většině dálnic v Německu neplatí rychlostní limit. To by se však podle většiny respondentů mělo změnit. Podle aktuálního průzkumu se 53 % účastníků průzkumu vyslovilo pro omezení rychlosti, zatímco 40 % je proti a 6 % nemá jasný názor.
V souvislosti s únorovými předčasnými volbami se v Německu nejvíce skloňuje problém dalšího osudu migrace. Friedrich Merz, předseda Křesťanskodemokratické unie (CDU) a favorit voleb avizoval v reakci na útok v bavorském Aschaffenburgu faktický zákaz vstupu do země všem bez potřebných dokumentů a podle listu Handelsblatt tak naznačil definitivní rozchod s migrační a azylovou politikou bývalé kancléřky Angely Merkelové.
Vedle toho se však rýsuje další téma voleb, jež souvisí právě s pravidly automobilismu v zemi.
Socialisté současného kancléře Olafa Scholze jdou voleb s programem stanovit na dálnicích limit 130 kilometrů v hodině. Zavedení rychlostního limitu podporují například SPD, Zelení a Levice. Naopak CDU/CSU, FDP a AfD jsou zásadně proti. Příznivci limitů argumentují ekologickými dopady a zvýšením bezpečnosti, zatímco odpůrci vidí v neomezené rychlosti symbol svobody a významný aspekt německého automobilového průmyslu.
Další ožehavé téma je rozšiřování zón, kde se může jet maximálně 30 kilometrů v hodině. Toto omezení v místech, kde se často jezdilo 50 kilometrů v hodině, vadí 47 % respondentů. Naopak 43 % lidí by je rádo ještě rozšířilo.
Na čem se však naprostá většina voličů shodne je odpor k plánovanému konci spalovacích motorů v EU. Průzkum ukazuje, že většina respondentů (62 %) tento zákaz odmítá, zatímco jen 25 % je pro jeho zachování. Zákaz spalovacích motorů vychází z evropského balíčku pro mezení emisí v dopravě Fit for 55 a je tématem i v Česku.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.