ELEKTROMOBIL OD BMW

BMW chce vyzvat Teslu a dobýt znovu Čínu. Přemění v displej celé čelní sklo

ELEKTROMOBIL OD BMW
BMW chce vyzvat Teslu a dobýt znovu Čínu. Přemění v displej celé čelní sklo

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Automobilka BMW odhalila novou generaci elektromobilů, které se mají postavit Tesle a čínské společnosti BYD. Konceptem "Neue Klasse" se zaměřením na technologie se společnost snaží posílit prodeje na svém klíčovém trhu v Číně, uvedla agentura Bloomberg.

Koncept Vision Neue Klasse, který bude vystaven příští týden na veletrhu IAA v Mnichově, ukazuje speciální studii BMW pro elektromobily, které mají být představeny v roce 2025 - přibližně v době, kdy Mercedes-Benz Group AG představí své nové modely poháněné bateriemi.

Elegantním kupé se BMW odklání od desetileté tradice propagace především výkonů svých "dokonalých jízdních strojů". Místo toho chce zaujmout digitálním displejem promítaným na celou šířku čelního skla a také softwarem, který dokáže zpracovávat hlasové povely a gesta rukou. Má jít o krok směrem zákazníkům v Číně, kteří stále častěji sáhnou po domácích značkách, jako jsou BYD Co. a Nio Inc., které dokázaly lépe vyrábět elektromobily s vychytávkami přizpůsobenými místnímu vkusu.

Generální ředitel Oliver Zipse uvedl, že Neue Klasse "určuje náš směr pro příští desetiletí".

BMW, Mercedes a Audi dlouho dominovaly prodeji prémiových vozů se spalovacími motory v Číně, ale v důsledku rychlého přechodu země na elektromobily se ocitly na chvostu.

Společnost BYD letos sesadila VW z pozice nejprodávanějšího výrobce automobilů v Číně a Mercedes koncem loňského roku po neuspokojivých prodejích snížil ceny svého vlajkového elektrického sedanu. Očekává se, že elektromobily a plug-in hybridy budou koncem tohoto desetiletí tvořit 90 % největšího automobilového trhu na světě, což zvyšuje naléhavost západních prémiových značek, aby urychlily svou nabídku. Cenová válka v Číně, kterou zahájila společnost Tesla, rovněž zvýšila tlak.

"BMW v Číně roste, zejména v oblasti elektromobilů, a cenová válka se automobilky nedotýká díky jejímu umístění v prémiovém segmentu," řekl Zipse a dodal, že model Neue Klasse bude ještě ziskovější než současná řada vozů poháněných bateriemi.

Nejvyšší modely BMW Neue Klasse budou mít dojezd až 800 kilometrů a nabití z 10 % na 80 % za méně než půl hodiny, což z nich pravděpodobně neudělá nejlepší modely ve své třídě. V loňském roce ujel elektrický prototyp od Mercedesu na jedno nabití více než 1 000 kilometrů.

Podle nedávného spotřebitelského průzkumu poradenské společnosti AlixPartners je však BMW v Číně stále na druhém místě, co se týče technologických prvků ve svých vozech. Umístilo se za Zeekrem od Geely, ale před Xpengem, Teslou a VW.

Navzdory novému zaměření na digitální funkce BMW nehodí tradice své značky zcela přes palubu. Zatímco většina dnešních elektromobilů nabízí svižnou akceleraci, Neue Klasse bude podle Zipse při jízdě ve vyšších rychlostech zábavnější než mnozí konkurenti.

bav

3. září 2023