Změny na kolejích: RegioJet obsadí nové trasy, ČD slibují „express“ za devět hodin k Baltu
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
S novým rokem přichází změny na železnici. RegioJet od 15. prosince s novým jízdním řádem zahájí provoz dvou pražských městských vlakových linek. Dopravce obslouží linku S49 spojující Roztoky u Prahy, Libeň a Hostivař a linku S61 z pražského hlavního nádraží nebo Vršovic do Úval. Obě linky bude provozovat do roku 2039. Od stejného data má pak odstartovat linka Baltic Express z Prahy do polské Gdyně, s kterou slibují České dráhy rychlou cestu k Baltskému moři.
Na obě pražské linky RegioJet nasadí nízkopodlažní bezbariérové elektrické vlaky PESA Elf.eu s klimatizací a možností připojení k Wi-Fi. Kvůli zpoždění dodávky od polského výrobce PESA ale zahájí dopravce provoz na lince S49 s vlaky společnosti Arriva pod licencí RegioJetu. Nové vlaky má výrobce dodat na jaře příštího roku.
Dva nové vlaky plánuje RegioJet s novým jízdním řádem nasadit příští rok také na rychlíkové lince R23 mezi Kolínem a Ústím nad Labem. Nízkopodlažní elektrické vlaky řady 665 od čínského výrobce CRRC budou mít čtyři třídy sedadel. V lednu nebo únoru pak linku začne obsluhovat ještě třetí vlak řady 665.
S novým jízdním řádem se díky nákupu nových vlaků zvýší kapacita spojů RegioJetu. Na trasách Praha – Brno – Bratislava bude vyšší až o 60 procent a na trase Praha – Ostrava – Košice v nejvytíženější dny o 40 procent. O polovinu vzroste kapacita vlaků na lince R23 mezi Ústím nad Labem a Kolínem. Společnost také ve vytíženějších dnech posílí spoje na lince R8 na trase Brno – Ostrava – Bohumín.
RegioJet postupně přebírá 13 nových lokomotiv TRAXX MS3 výrobce Alstom a plánuje je nasadit na mezinárodní linky. Šest lokomotiv převzal letos na podzim, zbývajících sedm má získat na jaře příštího roku. Dopravce v současnosti investuje osm miliard korun do výroby nových vlakových souprav. Investice mají podle společnosti zvýšit komfort cestujících, zlepšit ekologickou udržitelnost a posílit postavení RegioJetu na evropském trhu.
Za devět hodin k Baltu
České dráhy spustily už v listopadu prodej jízdenek na novou linku Baltic Express z Prahy do polské Gdyně u Baltského moře. Dráhy linku zavedou se začátkem nového jízdního řádu v neděli 15. prosince.
Vlaky budou vyjíždět z pražského hlavního nádraží, zastavovat budou například v Kolíně, Pardubicích, Ústí nad Orlicí, Lichkově, ve Vratislavi, Poznani, Gdaňsku a Gdyni. Trasu vlaky podle jízdního řádu ujedou za přibližně devět hodin. Na nové lince budou podle dopravce jezdit čtyři vlaky denně v obou směrech. Z pražského hlavního nádraží budou odjíždět každý den v 06:51, 10:51, 14:50 a 18:51. Jízdenky mohou cestující zakoupit také on-line, v mobilní aplikaci Můj vlak nebo v e-shopu dopravce. Rezervace místenek do vlaku je podle dopravce na polském území povinná.
„Cesta mezi Prahou a Vratislaví bude trvat necelé čtyři hodiny, což znamená nejrychlejší spojení vlakem v historii. Cesta do Poznaně pak bude trvat zhruba 5,5 hodiny a v Gdaňsku budete za zhruba 8,5 hodiny,“ uvedl k nové lince předseda představenstva a generální ředitel ČD Michal Krapinec. Ceny jízdenek do Vratislavi podle něj začínají na 400 korunách, k Baltu zhruba na 750 korunách. Čím dříve cestující jízdenku koupí, tím bude levnější.
Provoz nové linky k Baltu budou dráhy podle Krapince zajišťovat ve spolupráci s polským dopravcem PKP Intercity. V ČR budou vlaky tvořit čtyři vozy, jeden z nich bude první třídy. V těchto vozech nebude cestujícím k dispozici jídelní vůz, ten a další přidá dopravce PKP Intercity ve Vratislavi. Vlaky budou mít palubní wi-fi síť, možnost napájení elektroniky, budou v nich také místa pro cestování osob na vozíku a pro přepravu jízdních kol.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.