Soud zakázal v Praze Taxify s šoféry bez licence
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Městský soud v Praze zakázal předběžným opatřením estonské společnosti Taxify provozovat v Praze taxislužbu s šoféry bez licence řidiče taxi a v neregistrovaných vozidlech. Rozhodnutí soud odeslal oběma stranám. Návrh na předběžné opatření podalo Sdružení pražských provozovatelů taxislužeb (SPPT).
Podobným opatřením nedávno zakázal společnosti Uber taxislužbu v Brně tamní krajský soud. Naopak v Praze městský soud působení Uberu nezakázal s tím, že stížnost taxikářů přišla pozdě a Uber v metropoli už dlouhodobě funguje. Řízení se společnosti Uber ale nadále trvá.
„Informace o vydání předběžného opatření pro nás byla překvapením a získali jsme ji jen z médií. Pokud se toto zakládá na pravdě, tak nás zaráží, jak je možné, že návrh ve stejné věci, který byl před časem podán tradičními taxispolečnostmi proti Uberu, byl zamítnut a tentokrát, když to zkouší znovu proti nám, by měl být přijat,“ řekl manažer Taxify v Česku Roman Sysel. Firma podle něj zatím oficiálně rozhodnutí soudu nedostala, trvá však na tom, že v Česku podniká podle platné legislativy.
Podle sdružení taxikářů nebylo důvodem návrhu pro vydání opatření zakázat uvedeným společnostem podnikat na trhu taxislužby, ale sjednocení pravidel pro všechny.
„Řidiči Uberu i Taxify nefungují na bázi sdílené přepravy, jde čistě o komerční řidiče s cílem výdělku či přivýdělku, což jsou v obou případech standardní modely taxislužby. Jejich inovací jsou kromě technologie i predátorské tržní praktiky za cenu masového zneužívání neznalosti řidičů, kteří nepočítají náklady na opotřebení svých vozidel, komerční pojištění a další,“ uvedla v tiskové zprávě advokátní kancelář Urban a Hejduk, která sdružení taxislužeb zastupuje.
Taxify působí v Česku od srpna 2015. Od konce loňského roku rozšířila nabídku přepravy o nelicencované řidiče.