Zákaz taxislužeb Taxify

Soud zakázal v Praze Taxify s šoféry bez licence

Zákaz taxislužeb Taxify
Soud zakázal v Praze Taxify s šoféry bez licence

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Městský soud v Praze zakázal předběžným opatřením estonské společnosti Taxify provozovat v Praze taxislužbu s šoféry bez licence řidiče taxi a v neregistrovaných vozidlech. Rozhodnutí soud odeslal oběma stranám. Návrh na předběžné opatření podalo Sdružení pražských provozovatelů taxislužeb (SPPT).

Podobným opatřením nedávno zakázal společnosti Uber taxislužbu v Brně tamní krajský soud. Naopak v Praze městský soud působení Uberu nezakázal s tím, že stížnost taxikářů přišla pozdě a Uber v metropoli už dlouhodobě funguje. Řízení se společnosti Uber ale nadále trvá.

„Informace o vydání předběžného opatření pro nás byla překvapením a získali jsme ji jen z médií. Pokud se toto zakládá na pravdě, tak nás zaráží, jak je možné, že návrh ve stejné věci, který byl před časem podán tradičními taxispolečnostmi proti Uberu, byl zamítnut a tentokrát, když to zkouší znovu proti nám, by měl být přijat,“ řekl manažer Taxify v Česku Roman Sysel. Firma podle něj zatím oficiálně rozhodnutí soudu nedostala, trvá však na tom, že v Česku podniká podle platné legislativy.

Podle sdružení taxikářů nebylo důvodem návrhu pro vydání opatření zakázat uvedeným společnostem podnikat na trhu taxislužby, ale sjednocení pravidel pro všechny.

Taxify nesmí v Praze provozovat taxislužbu s šoféry bez licence - Ilustrační foto, Shutterstock

„Řidiči Uberu i Taxify nefungují na bázi sdílené přepravy, jde čistě o komerční řidiče s cílem výdělku či přivýdělku, což jsou v obou případech standardní modely taxislužby. Jejich inovací jsou kromě technologie i predátorské tržní praktiky za cenu masového zneužívání neznalosti řidičů, kteří nepočítají náklady na opotřebení svých vozidel, komerční pojištění a další,“ uvedla v tiskové zprávě advokátní kancelář Urban a Hejduk, která sdružení taxislužeb zastupuje.

Taxify působí v Česku od srpna 2015. Od konce loňského roku rozšířila nabídku přepravy o nelicencované řidiče.

,

31. května 2017