Mota Engil se vrátí na stavbu obchvatu Třince, oznámil Ťok
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Portugalská stavební firma Mota – Engil se vrátí na stavbu obchvatu Třince. Novinářům to v pondělí řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) po schůzce s vedením portugalské firmy. Celá stavba přeložky silnice I/11 Oldřichovice – Bystřice má být dokončena v termínu, tedy do konce září příštího roku, dodal ministr. Portugalská firma rozestavěnou silnici opustila na konci října poté, co se její tuzemský partner SDS Exmost dostal do insolvence.
„Tak velká a světoznámá firma si nemůže dovolit opustit stavbu,“ řekl Ťok. S majitelem společnosti se dohodl na pokračování výstavby. Podle ministra by se dramaticky neměly měnit podmínky stavby, jako je například celková cena nebo termín dokončení.
Podle Ťoka měla Mota – Engil jedinou podmínku – posunutí jednoho z průběžných kontrolních dní na pozdější termín. V tom je ministerstvo společnosti připravené vyhovět, doplnil ministr. Zásadní je pro jeho úřad definitivní odevzdání hotového díla.
Několik let odkládaná stavba obchvatu Třince začala v roce 2014. Nová komunikace má odlehčit městu zatíženému dopravou. Jde o jednu z hlavních dopravních tepen v Moravskoslezském kraji spojujících Česko s Polskem a Slovenskem. Úsek mezi Oldřichovicemi a Bystřicí je třetí v řadě.
Přeložka silnice mezi Oldřichovicemi a Bystřicí má být dlouhá přes šest kilometrů a vznikne na ní 12 mostních staveb a dvě mimoúrovňové křižovatky. Stavba obchvatu by měla stát bez DPH zhruba 4,5 miliardy korun.
Pomoc při vyjednávání ohledně přerušené stavby nabídla dříve mimo jiné starostka Třince Věra Palkovská. V otevřeném dopise vyzvala i okolní starosty a vládního zmocněnce Jiřího Ciencalu, který zastupuje i Moravskoslezský kraj, aby při vyjednávání mezi firmou a českým státem byli nápomocni.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.