O SUV Škoda Karoq je zájem. Nově se bude vyrábět i v Boleslavi
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Automobilka Škoda Auto začne své nové SUV Karoq vyrábět také v Mladé Boleslavi. Snaží se tím optimalizovat výrobní kapacity závodů s cílem dodat vozy zákazníkům v co nejkratší době. Dosud se Karoq vyráběl jen v Kvasinách na Rychnovsku, kde byla výroba zahájena na konci července. Zahájení sériové výroby vozu Karoq v Mladé Boleslavi je plánováno na začátek příštího roku.
„Těší nás, že nový vůz Škoda Karoq se zákazníkům líbí. Jeho výroba v Kvasinách se již úspěšně rozběhla. Pro úplné uspokojení vysoké poptávky tak najde Karoq svůj druhý domov v Mladé Boleslavi po boku dalšího dlouhodobě úspěšného modelu Octavia,“ řekl vedoucí výroby vozů Škoda Auto Marek Jancák.
K potřebné úpravě výrobních hal v Mladé Boleslavi využila automobilka celozávodní dovolenou, která se uskutečnila v červenci. Produkce modelu Rapid byla přesunuta na druhou montážní linku, která zároveň zajišťuje výrobu vozu Fabia a Rapid Spaceback. Uvolněnou kapacitu v montážní hale tak může automobilka využít k výrobě modelu Karoq.
Předprodej modelu Karoq firma zahájila na začátku července. K prvním zákazníkům by se měl vůz dostat v říjnu. Nejlevnější varianta zatím stojí 529 900 korun, nabízí motor 1,0 TSI s výkonem 85 kW s poháněnou přední nápravou. V budoucnu bude k dispozici ještě levnější varianta s výbavou Active. V předprodeji jsou k dispozici dvě naftové a dvě benzínové motorizace a zájemci mohou vybírat ze dvou stupňů výbavy – Ambition a Style, které lze rozšířit o pakety Plus.
Proti svému předchůdci Yetimu se Karoq prodloužil o 16 centimetrů na 4,38 metru, šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 cm více. Zavazadlový prostor se zvětšil o 106 litrů na 521 litrů. Při sklopených zadních opěradlech činí objem až 1630 litrů.
Škoda Auto také v středu oznámila, že nově bude dodávat auta pro české velvyslance. Předala ministerstvu zahraničí prvních deset vozů Škoda Superb. Ty postupně nahradí stávající vozový park velvyslanců. Celkově se automobilka zavázala dodat 55 Superbů pro potřeby velvyslanců. Je to vůbec poprvé, co domácí automobilka zvítězila v tendru na reprezentativní vozidla pro české ambasadory.
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1,127.700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.