Bakalové LBM v Pařížské obměňuje luxusní značky

Bakalové LBM v Pařížské obměňuje luxusní značky

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Společnosti Luxury Brand Management (LBM) podnikatelky Michaely Bakala, která v centru Prahy provozuje butiky s luxusním zbožím, se nově zaměří na pánskou módu a obmění portfolio svých luxusních značek. Pod křídla LBM míří značky Saint Laurent, Givenchy či Balenciaga.

Přibude také tvorba britské návrhářky Vivienne Westwood. Firma se zbaví značek Boucheron a La Perla. Společnost to dnes uvedla v tiskové zprávě.

LBM se chce dál soustředit na obchody v Pařížské ulici. Obchody značek Boucheron a La Perla v Široké ulici již provozovat nebude. LBM prodá sklady a předá provoz těchto značek do rukou společnosti Vladana Hájka.

„LBM bude nadále rozvíjet svou dlouhodobou strategii, zaměřenou na oblast luxusní módy a hodinek. Segmenty šperků a spodního prádla jsou specifické a do naší koncepce nezapadají,“ uvedla výkonná ředitelka LBM Zuzana Řezníčková.

Bakalové firma se hodlá více zaměřit na segment pánské luxusní módy. Příští rok tak v Praze přibude pánský concept store, který představí značky jako Valentino, Balenciaga či Givenchy.

Deník Mladá fronta Dnes, který patří podnikateli a ministru financí Andreji Babišovi (ANO), dnes napsal, že firma LBM od začátku existence prodělala 700 milionů korun a počet obchodů klesl z původních 28 na 16. Deník uvádí, že bez podpory majitelů se byznys v Pařížské může zhroutit. Společnost se snaží vybřednout z obřích ztrát a čistí tak portfolio značek, píše MfD. Nechá si tak jen ty, jenž mají potenciál vydělávat.

Hospodaření LBM skončilo loni ztrátou 153 milionů korun. V roce 2014 firma prodělala 316 milionů korun. Tržby loni klesly ze 730 na 616 milionů korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti. „Ztráta byla způsobena zejména poklesem tržeb, vyšší tvorbou opravných položek k zásobám a náklady spojenými s restrukturalizací a stabilizací společnosti po uskutečněné fúzi,“ uvádí zpráva. LBM loni dokončila fúzi s firmami Prospekta Moda, John Grove & Partners a Regal West Enterprises.

Michaela Bakala je manželkou podnikatele Zdeňka Bakaly, známého hlavně v souvislosti s kauzou OKD, jehož většinovou část v minulosti ovládal. Skupinu Luxury Brand Management založila v roce 2010. Americký časopis Forbes Zdeňka Bakalu několikrát umístil na žebříček nejbohatších lidí světa s odhadovaným majetkem přes miliardu dolarů. Loni z žebříčku vypadl. Bakala vlastní i vydavatelství Economia.

16. září 2016