Letiště Vodochody

Druhé letiště v Praze je blízko. Vodochody navzdory obcím dostaly posudek EIA

Letiště Vodochody
Druhé letiště v Praze je blízko. Vodochody navzdory obcím dostaly posudek EIA

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Letiště Vodochody nedaleko Prahy má od ministerstva životního prostředí (MŽP) platný posudek vlivu na životní prostředí EIA. Je tak blíž rozšíření, může žádat o územní rozhodnutí. Pokud by přípravy pokračovaly ideálně, mohlo by rozšíření být hotové do sedmi let, řekl mluvčí investiční skupiny Penta Ivo Mravinac. Penta je investorem projektu. Rozhodnutí potvrdilo i ministerstvo.

Některé okolní obce s rozšířením letiště nesouhlasí a dlouhodobě proti němu bojují. Obávají se například nadměrného hluku a dopadu na podzemní vody.

„Jsme stále v první polovině nekonečného maratonu, protože máme veledůležitou EIA, ale před sebou územní řízení a stavební povolení,“ uvedl Mravinac.

MŽP vydalo ověřovací stanovisko, kterým potvrdilo původní pozitivní stanovisko EIA k záměru z roku 2013. „Ověřovací stanovisko je jedním z nezbytných podkladů pro oznamovatele, aby mohl zahájit povolovací řízení,“ řekla za ministerstvo Dominika Pospíšilová.

Ministerstvo v květnu zastavilo u posudku přezkumné řízení a byla potvrzena platnost stanoviska z roku 2013, ale ještě ověřovalo, jestli splňuje požadavky novely zákona z roku 2015, což dnes potvrdilo. Ověření mělo být podle původních informací hotové do letošních prázdnin.

Některé okolní obce s rozšířením letiště nesouhlasí a dlouhodobě proti němu bojují. Obávají se například nadměrného hluku a dopadu na podzemní vody - Vizualizace: Letiště Vodochody

„Stanovisko EIA z roku 2013 je tak platné a spolu s dnes vydaným ověřením použitelné jako jeden z nezbytných podkladů pro povolovací řízení, ve kterých se teprve bude fakticky rozhodovat o povolení záměru, jako je například územní řízení, stavební řízení a další,“ doplnila Pospíšilová.

Kladný posudek z roku 2013 obsahoval přes 120 podmínek, které investor musí splnit. Šlo například o dostavbu přivaděče na dálnici D8. Kvůli stížnostem starostů okolních obcí, kteří podali 40 podnětů, ho ministerstvo prověřovalo a v roce 2014 zrušilo. Splnění podmínek je zapracované v podkladech pro územní řízení.

,