úspěch Kodiaqu

Škoda Auto do září zvýšila provozní zisk na 1,2 miliardy eur

úspěch Kodiaqu
Škoda Auto do září zvýšila provozní zisk na 1,2 miliardy eur

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zvýšila za první tři čtvrtletí provozní zisk o 28,3 procenta na 1,2 miliardy eur, tedy v přepočtu 30,8 miliardy korun. Uvedla to v pátek mateřská společnost Volkswagen Group.

Nový model Kodiaq se setkal s velmi pozitivním přijetím na trhu a významně se podílel na zvýšení prodeje. Škoda od ledna do konce září meziročně zvýšila prodej na 700 000 ze 606 000 vozů, uvedl Volkswagen.

Kodiaqa začala automobilka prodávat na začátku letošního roku, do konce září firma dodala 61.100 těchto vozů. Cena automobilu začíná na necelých 700 000 Kč.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V celém světě zaměstnává zhruba 25 900 lidí a působí na více než 100 trzích.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zvýšila za první tři čtvrtletí provozní zisk o 28,3 procenta na 1,2 miliardy eur - Shutterstock

Začátkem tohoto měsíce se v médiích objevily spekulace o přesunu části výroby z Česka do Německa. Zdroje automobilky agentuře Reuters řekly, že vedení a odbory Volkswagenu chtějí, aby se část produkce koncernové divize Škoda Auto přesunula do Německa a aby česká divize platila více peněz za sdílené technologie. Podle vyjádření Volkswagenu ale koncern v současnosti žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá.

Čtvrtletní zisk VW prudce klesl

Čistý zisk mateřského koncernu Volkswagen ve třetím čtvrtletí meziročně klesl o více než polovinu na 1,14 miliardy eur (zhruba 29 miliard Kč). Volkswagen zasáhly další náklady na řešení skandálu kolem manipulací s emisemi naftových vozů. Provozní výsledky však překonaly očekávání, což vedlo k nárůstu ceny akcií podniku.

Provozní zisk bez zahrnutí mimořádných položek vzrostl o 15 procent na 4,31 miliardy eur. Analytici jej přitom podle průzkumu agentury Reuters odhadovali v průměru jen na 3,97 miliardy eur. Automobilka v pátek navíc zlepšila odhad své celoroční provozní marže. Cena akcií podniku po zveřejnění výsledků vzrostla o téměř dvě procenta a dostala se na nejvyšší úroveň za osm měsíců.

Tržby společnosti ve třetím čtvrtletí stouply o 5,8 procenta na 55 miliard eur. Dodávky automobilů zákazníkům firma zvýšila o 6,3 procenta na 2,651 milionu vozů. „Výsledky ukazují, že zákazníci, přinejmenším v zahraničí, jsou připraveni Volkswagenu dieselový skandál odpustit,“ uvedl analytik Frank Schwope ze společnosti NordLB.

Volkswagen v polovině října oznámil, že jeho měsíční dodávky zákazníkům v září poprvé v historii překročily hranici milionu vozů. V samotném Německu nicméně zářijové dodávky meziročně klesly o více než tři procenta.

Automobilka již v září upozornila, že hospodářské výsledky za třetí čtvrtletí negativně ovlivní zvýšení finanční rezervy na řešení emisního skandálu v Severní Americe.

Za první tři čtvrtletí letošního roku čistý zisk Volkswagenu stoupl o 31 procent na 7,74 miliardy eur. Provozní zisk bez zahrnutí mimořádných položek se zvýšil o 17 procent na 13,23 miliardy eur. 

Americká agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) předloni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen následně přiznal, že software po celém světě instaloval do asi 11 milionů naftových aut. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Finanční ředitel Volkswagenu Frank Witter v pátek upozornil, že emisní aféra ještě zdaleka není vyřešena a nadále bude vyžadovat velké úsilí v celém koncernu. „Máme před sebou ještě spoustu práce, ale rozhodně můžeme být spokojeni s tím, čeho jsme doposud dosáhli,“ prohlásil.

,

27. října 2017