Facebook díky mobilní reklamě zvýšil zisk o 79 procent

Facebook díky mobilní reklamě zvýšil zisk o 79 procent

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Provozovatel sociální sítě Facebook ve třetím čtvrtletí zvýšil čistý zisk o 79 procent na 4,71 miliardy dolarů (103,7 miliardy Kč). Firma dnes uvedla, že k růstu zisku přispěly zejména vyšší příjmy z reklamy, hlavně z té mobilní. Celkové příjmy podniku se pak zvýšily o 47,3 procenta na 10,33 miliardy USD (227,4 miliardy Kč).

Příjmy z reklamy vzrostly o 49 procent na 10,14 miliardy USD, z toho zhruba 88 procent pocházelo z mobilní reklamy. Analytici v anketě agentury FactSet příjmy v průměru odhadovali na 9,71 miliardy USD.

Facebook měl zhruba 2,07 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. To je o 16 procent více než loni a také více, než čekali analytici.

Facebook je nyní ve Spojených státech terčem kritiky za způsob, jakým řeší placenou politickou reklamu a umožňuje šíření falešných zpráv. Největší kritika se na firmu snáší kvůli tomu, že Rusku umožnila ovlivnit americké prezidentské volby.

Facebook v minulých dnech uvedl, že lidé z Ruska si v posledních dvou letech koupili nejméně 3000 amerických politických reklam a zveřejnily dalších 80.000 sdělení, takzvaných postů, které mohlo vidět až 126 milionů Američanů. Rusko vměšování odmítá.

Akcie Facebooku dnes na trhu Nasdaq zpevnily o 1,4 procenta na 182,66 USD. Po zveřejnění výsledků přidaly více než jedno procento a vystoupily na nový rekord nad 184 dolarů za kus.

,

2. listopadu 2017