Rostoucí tržby

Prodejnám Norma loni v ČR stoupl zisk o čtvrtinu na 37 milionů korun

Rostoucí tržby
Prodejnám Norma loni v ČR stoupl zisk o čtvrtinu na 37 milionů korun

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Německým diskontům Norma loni v Česku stoupl zisk o čtvrtinu na 37 milionů korun. Tržby vzrostly o čtyři procenta na 1,7 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

„V dalších letech předpokládáme rozvoj obchodních aktivit srovnatelný s předchozím obdobím,“ uvedla firma ve zprávě. Nyní pod značkou Norma na českém trhu působí 47 obchodů.

První obchod v ČR měla firma v roce 1992. Celkem má řetězec zhruba 1450 prodejen, především v Německu. Společníky Norma k.s. jsou podle údajů v obchodním rejstříku německá společnost MARO Stiftung a NORMACZ.

Na tuzemském trhu působí ještě diskonty Lidl, Penny Market a COOP Diskont. Dohromady provozovaly podle údajů GfK na konci loňského roku 659 prodejen s celkovou prodejní plochou 497.000 m2. Diskontní prodejny konkurují klasickým prodejnám zejména co nejnižší cenou. Převládá zde samoobslužný prodej potravin.

Mezi lety 2015 a 2016 stoupl počet diskontních prodejen o sedm a celková prodejní plocha se rozrostla o zhruba 10 000 m2. Největší celkovou rozlohu mají prodejny řetězce Lidl. Nejvíc diskontních prodejen je ve Středočeském kraji (91), nejméně ve Zlínském kraji (27). Mezi největší obchodníky v ČR patří řetězce Kaufland, Albert a Tesco.

,

20. listopadu 2017