Změny na největší sociální síti

Facebook přitvrzuje, mění pravidla. Můžou na to doplatit čtenáři i vydavatelé

ilustrační foto - Facebook
Změny na největší sociální síti
Facebook přitvrzuje, mění pravidla. Můžou na to doplatit čtenáři i vydavatelé

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Facebook spustil na Slovensku svoji novou funkci. Uživatelům skryl příspěvky stránek, a oni teď uvidí jen to, co sdílí jejich přátelé. Změnu asi nejvíce pocítí firmy, známé osobnosti a média, které Facebook využívají ke své propagaci. Uživatelé Facebooku si totiž jejich neplacený obsah musí cíleně vyhledat.

Facebook přemístil všechny neplacené příspěvky firemních profilů a stránek do speciálního feedu. Dosud se zobrazovaly ve feedu Novinky (News), ale nyní jsou ve feedu nazvaném Průzkumník příspěvků (Explore). Firmy si tak budou muset za příspěvky, které chtějí dostat k co největšímu počtu uživatelů, připlatit.

„Vždy se snažíme lidi spojovat s příspěvky, které pro ně mají největší význam. Lidé nám říkali, že chtějí mít snazší přístup k příspěvkům od přátel a příbuzných, takže testujeme dva samostatné newsfeedy. Jeden určený pro příspěvky od přátel a rodiny a druhý pro příspěvky stránek. Abychom pochopili, zda se lidem tyto dva prostory líbí, budeme testovat několik věcí, například to, jak reagují na videa a jiné druhy příspěvků. Tyto testy začaly v několika zemích včetně Slovenska,“ uvedl pro Denník N tiskový mluvčí Facebooku pro střední a východní Evropu.

Češi mají možnost se na nový feed, kde jsou jen příspěvky od stránek, také podívat. Stačí najít v levém sloupci Průzkumník příspěvků. Český Facebook ale zatím příspěvky nefiltruje a uživatelům se dále zobrazují tak, jak jsou zvyklí.

„I v České republice už někteří uživatelé zaznamenávají tyto změny. Pro marketéry  to znamená tři věci – zjistit, že Průzkumník existuje a naučit se s ním pracovat, zaměřit se ještě více na kvalitní obsah a také relevantní reklamní cílení. Podle oficiálního vyjádření Facebooku však v Průzkumníku najdeme příspěvky stránek, které ještě nesledujeme, ale zajímat by nás mohly. Zatím se do něj tedy nepřesouvají stránky, které už sledujete. Nepředpokládám tedy snížení organického zásahu k nule,“ uvedla Anna Březinová, ředitelka agentury Newcast, která je součástí skupiny Publicis One.

Změna na Facebooku může souviset s daty, které společnost zveřejnila v dubnu. Z nich vyplynulo, že uživatelé na tuto sociální síť přestali dávat osobní obsah a své osobní příspěvky a spíše zde sdílí příspěvky médií, osobností a společností.

red

20. října 2017