Marketing šéfa ANO na Facebooku

Babiš si chce vylepšit mediální obraz a zve slavné osobnosti na snídani

Marketing šéfa ANO na Facebooku
Babiš si chce vylepšit mediální obraz a zve slavné osobnosti na snídani

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Ministr financí Andrej Babiš si velmi dobře uvědomuje sílu sociálních sítí, které často využívá pro svou vlastní propagaci. Jeho novým trikem je pozvat oblíbené uživatele s množstvím fanoušků na snídani, kde s nimi prý hodlá diskutovat o aktuálních tématech. Taktika mu ale prozatím příliš nevychází, ranní setkání už odmítl například populární cestovatel Dan Přibáň či marketingový expert Jakub Horák.

Na Babišovy příspěvky na Facebooku, v nichž se často vypisuje z nadšení způsobeném cestami po českých krajích, už si uživatelé českého internetu zvykli. Šéf státní kasy si však po poradě se svými marketingovými poradci zřejmě uvědomil, že k vytvoření správného mediálního obrazu nestačí pouze vlastní fotografie či pečlivě sestavené propagační texty.

Pomoci by mu naopak mělo setkání s populárními uživateli sociálních sítí. Ty si zřejmě pečlivě vytipuje podle počtu fanoušků či odběratelů, jindy naopak postačí, když je osobnost známá z médií, televize či veřejného života. Pak už stačí dotyčným pouze zaslat pozvánku.

Andrej Babiš s populárním moderátorem Kazmou Kazmitchem - Foto: Facebook Andreje Babiše

„Dobrý den pane, četl jsem Vaše příspěvky na Facebooku a rád bych Vás, spolu s dalšími, kteří se zúčastnili různých diskusí na Facebooku, pozval na malou snídani. Můžete se zeptat na cokoliv, na všechno rád odpovím. Vymysleli jsme salonek v Café Louvre, snad bude vyhovovat. Můžu poprosit, uděláte si na mě čas tento pátek 24.3. v 9.30-11.00h,“ svěřil se s obdrženým mailem například populární marketingový expert Jakub Horák.

Jak již napovídá zmínka o oněch „dalších“ v textu mailu, Horák zřejmě nebyl jediným příjemcem pozvání. Obdržel ho i publicista věnující se oblasti telekomunikací Patrik Zandl. Narozdíl od Horáka, který snídani s Babišem razantně odmítl, však Zandl připustil, že by na ni byl ochoten dorazit.

„Možná mi to nic nepřinese, možná na něco změním názor, i když pochybuju, že zrovna na snídani se mnou přinese složku o spolupráci s StB nebo o tom, že změní Česko tak, že bude „znovu velkým“. Samozřejmě, že mou trvalou výhradou je, že morální obnovu země nemůžou dělat morální relativisté či lidé bez morálky – a bez morální obnovy se Česko nikdy nestane nejenom velkým, ale ani rozvinutou zemí,“ popsal Zandl své pocity z plánované snídaně. Nakonec na ni však nedorazí, na stejnou dobu má totiž naplánovanou pracovní schůzku.

Stejně tak nepochodil Babiš u autora pořadů o cestách v trabantu kolem světa Dana Přibáně. Nabídky si prý váží, ale stejně ji musí odmítnout. „Stejně, jako jsem nechtěl pomáhat PR pana Klause jr. a vystoupit s ním na jednom podiu, nechci pomáhat ani Vám. Oceňuji však tento osobní přístup, jakým komunikujete s veřejností, PR děláte dobře, bohužel však nemohu stejně ocenit Vaše minulé a současné konání podnikatele a politika,“ napsal na svůj facebookový profil.

Babiš se sice Příbáně snažil přesvědčit i k soukromé schůzce, ani na tu však Přibáň nechtěl přistoupit. Svůj postoj by prý přehodnotil pouze za podmínky, že ministr financí přehodnotí svůj dosavadní styl politiky.

Zklamání z odmítnutých pozvání však Babiše příliš mrzet nemusí. S propagací mu totiž pomohly jiné veřejně známé osoby. Za velký úspěch může ministr považovat například vystoupení v populárním pořadu One Man Show, kde se vžil do role mluvčího moderátora Kazmy Kazmitche.

 

Další úlovek se Babišovi podařil přímo v řadách jeho největších kritiků. Michal Bláha, který stojí za projekty Hlídač smluv a Hlídač EET, bude ministrovi nově zdarma radit v oblasti soutěžení zakázek a IT. Svou činnost chce v rámci zachování objektivity detailně zveřejňovat na internetu.

K vlastní propagaci navíc Babiš často využívá fotografie s lidmi známými ze showbyznysu, s nimiž se setkává na různých banketech a večírcích. Na facebooku už se tak stihl pochlubit například snímkem s Karlem Gottem, známé jsou i jeho pózy s frontmanem kapely Kryštof Richardem Krajčem.

, pf