Bývalý hradní protokolář

Klaus pomáhá Forejtovi. Zaměstná ho ve svém Institutu

Bývalý hradní protokolář
Klaus pomáhá Forejtovi. Zaměstná ho ve svém Institutu

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Jindřich Forejt nastoupí na začátku příštího týdne do Institutu Václava Klause. Bývalý ředitel hradního protokolu tak obnovuje spolupráci s Václavem Klausem, který se za něj postavil při úniku tajně natočeného kompromitujícího videa.

Bývalý ředitel hradní protokolu Jindřich Forejt se má stát členem Institutu Václava Klause. „Tu spolupráci zprovozníme od příštího týdne,“ řekl serveru Aktuálně.cz výkonný ředitel institutu Jiří Weigl. Forejt odešel ze své funkce na vlastní žádost koncem minulého roku. V té době se v některých médiích šířilo video, ve kterém je zachycen při šňupání bílého prášku.

Zatím není jasné, jakou funkci bude Forejt vykonávat. Bývalý hradní protokolář už v prosinci napsal Václavu Klausovi dopis, ve kterém vysvětloval své kroky. Podle jeho vyjádření nemohl žádné drogy užívat kvůli svým zdravotním potížím. Lékaři by podle něj „jistě při své pečlivosti nesrovnalosti v důsledku takového počínání odhalili“.

Forejt v dopise rovněž uvádí, že ho už v polovině října kontaktoval neznámý člověk, který mu řekl, že proti němu bude zahájena „nemilosrdná kampaň“, která povede až k jeho „profesní a osobní likvidaci“. Forejt dodal, že v návaznosti na to informoval policii. Také uvedl, že se hodlá hájit.

Jindřich Forejt s Václavem Klausem při výstupu na Sněžku - Foto: Jan Zatorsky

Forejtův odchod

O odchodu Jindřicha Forejta z Hradu jako první informoval deník Echo24 začátkem prosince. Jako důvod překvapivého konce Forejta uváděla média pozdní příjezd Miloše Zemana na státní pohřeb do Bratislavy, faux pas s (ne)účastí amerického velvyslance na oslavě 28. října či tahanice kolem vyznamenání pro Jiřího Bradyho.

Častěji se jeho konec však dává do souvislosti s kompromitujícím videm, které se delší dobu po redakcích českých médií pokoušela prodat dvojice mužů. S nabídkou na odkup videa se obrátili i na deník Echo24.cz. Podle informací Echo24.cz muži kompromitující materiál nabídli minimálně TV Nova. A podle vlastních slov také na Seznam.cz. Všude byli ale odmítnuti. Zatímco původně požadovali za video údajně částku 250 000 korun, po Echo24.cz žádali již jen zhruba polovinu této částky. Redakce video odmítla koupit, protože o jeho publikování neměla zájem. Záběry ale několik médií zakoupilo, zřejmě i Babišova Mafra. Snímky pak uveřejnil jeden malý nejmenovaný server.

, ls