Google se stal největším lobbistou ve Spojených státech
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Podle serveru The Guardian společnost Google utratila v USA za poslední tři měsíce za lobbing šest milionů dolarů. V tomto ohledu se stal Google lobbistickým lídrem ve Spojených státech. Celosvětový vyhledávač je zejména v USA magnátem na trhu.
Masivní investicí do lobbingu předstihl Google společnost Comcast. Google v Americe, stejně jako ve velké části světa, ovládá hlavní univerzální platformy, jako jsou vyhledávače, videa, mobilní mapy nebo prohlížeče. Vede, oproti svým konkurentům, ve 13 ze 14 webových funkcí, dodal Guardian.
Cílem Google ale podle Guardianu není upozorňovat na svůj masivní lobbing. „Oni vědí, že kdyby se svým velkým monopolem chlubili, tak by na sebe upozorňovali. Potom by na ně mohlo chodit více kontrol. Google si přeje, aby jeho monopolní zisky čím dál víc rostly, proto dělá, co může, aby odváděl pozornost. Například tím, že se zabývá svou, téměř neexistující konkurencí, řekl podnikatel a zakladatel společnosti PayPal Peter Thiel.
V minulých desetiletích v lobbingu ve Washingtonu vynikali zejména banky, ropné společnosti nebo dodavatelé v oblasti obrany. Postupem času se však stal lídrem v této oblasti právě světový vyhledávač Google.
Echo24, ,