komentář Leoše Rouska

Asahi a hlavolam Prazdroj

komentář Leoše Rouska
Asahi a hlavolam Prazdroj

Úspěch prodeje i sebelepšího piva stojí a padá s dobrou distribuční sítí. V případě Prazdroje, který je na rozdíl od ostatních značek nabízených SABMillerem žádaný po celé Evropě i jinde, je třeba distribuce nadnárodní.

Japonský pivovar Asahi, který letos v dubnu od SABMilleru koupil holandský pivovar Grolsch a italský Peroni, posílil svou evropskou distribuci. Ostatní zájemci o Prazdroj (včetně Petra Kellnera s Pavlem Tykačem či dalšího japonského pivovaru Sapporo) jsou v nevýhodě. Evropská distribuce jim chybí.

Buď Asahi koupí Prazdroj od Jihoafričanů rovnou, nebo zariskuje, že bez prodejní sítě si noví majitelé vylámou zuby a Prazdroj by pak mohl být k mání levněji. Když to nováčkům v sektoru vyjde, cena českého klenotu ještě stoupne.

 

18. listopadu 2016