Bojkot Babišových médií pokračuje. Strany jim nedají volební inzerci

Bojkot Babišových médií pokračuje. Strany jim nedají volební inzerci

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Babišova média čelí dalšímu bojkotu, vládní ČSSD, KDU-ČSL a opoziční TOP 09 se rozhodly, že inzerci v mediální skupině Mafra, která patří ministru financí, zastaví. Informaci přinesl server Neovlivní.cz jen den poté, co lídři pěti politických stran odmítli účast v debatě na serveru iDNES.cz, který vlastní ministr financí a šéf hnutí ANO Andrej Babiš s tím, že podle nich slouží jako jeho mocenský nástroj.

Podle informací serveru se tři politické strany rozhodly zastavit inzerci na stránkách Babišových médií, mezi něž patří například MF DNES, iDnes.cz, Lidové noviny, Metro, Expres.cz, časopis Téma, rádio Impuls nebo Óčko TV. Mimo nevládní TOP 09, se k bojkotu připojily i dvě vládní strany ČSSD a KDU-ČSL.

“V médiích z mediální skupiny Agrofert neinzerujeme. A nebudeme. Toto rozhodnutí jsme předali i do krajů, takže to platí pro všechny,” řekl pro Neovlivní.cz europoslanec a volební manažer Miroslav Poche.

Informaci serveru ECHO24.cz potvrdil i předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek. 10 milionů, které si lidovci na volební kampaň vyčlenili se podle něj dají využít i v jiných médiích. „Finance uplatníme efektivněji a často levněji jinde,“ řekl Bělobrádek. O tom, jak se s inzercí v Babišově médiích vyrovnají kraje nechce spekulovat, ale v krajských volbách mají podle jeho slov volnou ruku.

“Celorepublikově jsme se rozhodli, že v médiích Andreje Babiše inzerovat nebudeme,” potvrdil rozhodnutí předsedy i místopředseda KDU-ČSL Jan Bartošek. “Co se týče regionů, je to na jejich zvážení, ale jisté je, že pokud vůbec taková inzerce bude, bude v mnohem menší míře než v minulosti.” Z jihočeské organizaci však finance podle Bartoška do Babišových médií nepůjdou. “Nechceme platit volební kampaň hnutí, které řídí člověk s takovým střetem zájmů,” řekl Bartošek.

Andrej Babiš - FOTO: Jan Zatorsky

Ke stejnému rozhodnutí došlo i v opoziční TOP 09, která proti politice Andreje Babiše a jeho střetu zájmů vystupuje dlouhodobě. “Mohu potvrdit, že máme rozhodnutí celostátního volebního štábu, že ve společnosti Mafra inzerovat nebudeme,” uvedla mluvčí strany Martina Macková.

Informaci serveru ECHO24.cz potvrdil i předseda strany TOP 09 Miroslav Kalousek. „Přistupujeme k médiím Andreje Babiše s tím, že to nejsou nestranná a objektivní média. Je to stranický tisk stejně jako Haló noviny. Není to však bojkot, pokud mi zavolá novinář v MF DNES vždy mu poskytnu vyjádření,“ řekl pro ECHO24.cz Kalousek a zároveň připomněl, že právě Andrej Babiš mu v roce 2015 odmítl zveřejnit rozhovor, který pro MF DNES poskytl.

ODS se drží zpátky

Opoziční ODS stejně razantně, jako ostatní politické strany, informaci o tom, že inzerci v Babišových médiích mít nebude, nepotvrdila. S tištěnou inzercí však v mediální skupině MAFRA podle mluvčí Jany Havelkové nepočítá. „Rozhodnutí pana předsedy nezúčastnit se předvolebních debat na iDnes.cz nikterak nesouvisí se zadáváním inzerce. Inzerce je odlišný formát, jehož podobu ovlivňuje zadavatel, nikoli majitel média. Centrální linka předvolební kampaně ODS s tištěnou inzercí v MAFRA v tuto chvíli nepočítá,“ potvrdila pro ECHO24.cz Havelková.

„Nemám přesné informace o tom, zda to ODS udělala či nikoliv. Zaznamenala jsem pouze včerejší neúčast v debatě na serveru iDNES.cz, ale myslela jsem, že to uděláme také, v logice by to bylo. Jsem na straně těch stran, kteří inzerce v jeho médiích odmítají,“ řekla pro ECHO24.cz Miroslava Němcová.

Společnost Mafra však podle informací serveru Neovlivní.cz o výpadku předvolební inzerce žádné informace nemá. KDU-ČSL má podle Mafry dokonce inzerci objednanou.

 

, ren

1. září 2016