Nový Model 3

Tesla se s Modelem 3 chystá na problémy. Navyšuje počet servisů

Nový Model 3
Tesla se s Modelem 3 chystá na problémy. Navyšuje počet servisů

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Prudký nárůst nových vozů značky Tesla s sebou přinese i částečné problémy. Firma Elona Muska bude muset vytvořit na 100 nových servisních středisek a nabrat stovky techniků. Automobilka v loňském roce vyrobila 84 000 aut a v příštím roce předpokládají nárůst na 500 000 vozů, píše deník The Wall Street Journal.

Čtyřdveřový Model 3 se v Tesle stal prvním produktem hromadné výroby. Firma tak očekává, že s větším množstvím aut bude potřeba více servisních míst a opraven. V současné chvíli mohou řidiči po celém světě zajet do 150 servisních středisek. V příštích dvanácti měsících pak chce Tesla vyrobit 100 nových servisů. V plánu mají také nabrání 1400 nových techniků.

Tesla má zatím zkušenosti s tím, že většina oprav je pouze rutinní a nevyžadují přítomnost automobilu v servisu. Na tyto opravy, které se dají vyřešit na dálku, bude zapotřebí 350 nových servisních vozů. Podobných dodávek má v současnosti Tesla pouze několik desítek. Automobilka myslela také na pohodlí svých zákazníků a dodávky tak budou opatřeny občerstvením a kávovarem.

Tesla se po čtrnácti letech mění z výrobce luxusních vozů na cenově dostupnější automobily. Prvních 30 zájemců dostane Model 3 už v červenci. Do prosince pak Elon Musk počítá s měsíční výrobou 20 000 vozů stejné třídy.

Představení Modelu 3 (na pravé straně fotky) a srovnání s Modelem X (na levé straně) - Foto: Steve Jurvetson – www.flickr.com/photos/jurvetson/. Wikimedia commons

Nárůst servisních středisek a vozů může být vnímáno jako odpověď na otázky o připravenosti automobilky na případné problémy. V loňském roce byla Tesla kritizována za řadu mechanických problémů na Modelu X. Velké množství zákazníků bylo nespokojeno s pomalou reakcí a obraceli se k jiným servisům.

Automobily Tesla disponují bezdrátovým komunikačním systémem, který umožní společnosti diagnostikovat 90 procent problémů s údržbou na dálku. Díky servisním vozům si pak slibují, že zvládnou vyřešit 80 procent případných problémů. Tesla také avizovala, že poplatek za opravu pomocí servisního vozu bude stejný, jako kdyby řidič zajel do opravny.

, ls

13. července 2017