PROBLÉMY EET

Paskvil EET: samotná účtenka nestačí, zákon vyžaduje další doklad

Dotyková pokladna. - FOTO: YouTube (printscreen: Váhy-pokladny-Brno).
PROBLÉMY EET
Paskvil EET: samotná účtenka nestačí, zákon vyžaduje další doklad

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Projekt elektronické evidence tržeb obsahuje patrně velkou nedomyšlenost. Pro samotnou evidenci nákupu nebude stačit účtenka EET, ale obchodníci budou muset vystavovat klasický doklad. Jinak jim hrozí pokuta a zákazníkům potíže s reklamací. Seznamu to řekl šéf České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

Účtenka, kterou elektronické pokladny vyprodukují, totiž neobsahuje všechny potřebné údaje. Chybí například popis zboží, případně další podrobnosti. „Posouzením příslušného paragrafu zákona o EET jsme zjistili, že povinnosti vyplývající ze zákona o ochraně spotřebitele nejsou totožné s účtenkou dle EET,“ řekl Bezecný.

Doklad o zakoupení totiž není totožný s účtenkou pro EET. Potíže tak může na vlastní kůži pocítit i zákazník při reklamaci. Zatímco na účtence z EET má být částka, datum a ten, kdo tržbu zaevidoval, zákon o ochraně spotřebitele vyžaduje i jiné údaje. Podnikatel, který by vydal jen jeden doklad, tak porušuje zákon o ochraně spotřebitele, uvádí Seznam.

„Pro uplatnění reklamace, po půl roce, po roce mu nemusí stačit účtenka z EET, aby dokázal, jaký druh zboží koupil,“ vysvětlil Bezecný, jaké důsledky má absence popisu zboží na účtence.

Šéf ČOI podotkl, že pokud budou obchodníci opomíjet informace o popisu zboží a soustředit se výhradně na účtenky z registračních pokladen, mohou mít potíže. „Pokud bude podnikatel ve snaze, aby dodržel účtenky z EET, opomíjet tyto – pro nás důležité informace, může se vystavovat problémům s obchodní inspekcí,“ řekl Bezecný.

, lie