Analyzovat e-maily však bude dál

„Přestaneme číst vaše e-maily.“ Google mění taktiku pro cílení reklamy

Analyzovat e-maily však bude dál
„Přestaneme číst vaše e-maily.“ Google mění taktiku pro cílení reklamy

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Vyhledávání, brouzdání na internetu, na sociálních sítích, ale i konverzace přes e-mail slouží technologickým firmám k cílení reklamy. Společnost Google nyní oznámila že přestane k tomuto účelu číst e-maily uživatelů služby Gmail. Opatření má být zavedeno do konce roku, píše CNN. Analyzovat obsah e-mailů však bude Google dál.

Google podle pravidel nečte e-maily firem, které si skrze G Suite založily za poplatek své pracovní účty. Služeb G Suite využívá až tři miliony firem po celém světě. Opatření do konce roku chce Google nově rozšířit i na běžné účty, které mají lidé na Gmail zdarma. Doteď Google využíval data z e-mailů k zobrazování reklam přímo v Gmailu, ale i na jiných partnerských stránkách.

Neznamená to však konec personalizovaných reklam, Google bude dále využívat data z vyhledávání či ze zhlédnutých videí na YouTube. Společnost navíc nepřestane analyzovat data z e-mailů, ale bude to dělat k jiným účelům než k cílení reklamy – např. k rozeznávání spamů, virů či k personalizovaným výsledkům vyhledávání.

Aplikace Google v telefonu navíc díky e-mailu například ví, kdy odlétá zamluvené letadlo a zda nemá zpoždění, do Google Calendar se pak automaticky zapisují rezervace hotelů i restaurací, které proběhly přes e-mail.

Personalizaci reklam si může už nyní každý majitel účtu na Google nastavit sám. Může si tam nastavit oblíbená témata či zcela vypnout cílení reklam. „Můžete vypnout personalizaci reklam od Googlu zobrazovaných na více než dvou milionech webů, které jsou se společností Google v partnerském vztahu. Personalizaci reklam lze dále vypnout u více než stovky online reklamních sítí,“ píše se na stránkách společnosti.

ilustrační foto: Shutterstock.com

 

, ly

3. července 2017