Komentář Leoše Rouska o střetech mezi online a kamennými obchody s potravinami
Z reálného světa do virtuálního a zpět
Komentář Leoše Rouska o střetech mezi online a kamennými obchody s potravinami
Z reálného světa do virtuálního a zpět
Podíl, který internetové obchody ukusují z maloobchodního trhu, utěšeně roste a v některých případech dominuje (elektronika). Výjimkou jsou potraviny.
V USA první online supermarkety vznikaly a zanikaly už před 20 letyjen 4 % z celkových 795 miliard dolarů ročně vynaložených na jídlo a pití. V Česku nejstarší e-shopy s potravinami teprve dorůstají do věku předškoláků.
. Přesto Američané utratí přes webNedávný průzkum agentury Wellen sice ukázal, že letos nákup potraviny přes web zkusilo už 16,7 % lidí, ale tradiční řetězce stále dominují. Nicméně by měly zbystřit.
Na trh kamenných obchodů vstupuje Amazon a současně ruší fronty u pokladen. Zákazník v supermarketu Amazon Go zboží vybere a naskenuje cenovky do mobilu. Platba proběhne automaticky při odchodu.