Změny ve vedení firem

Švýcarské firmy: Chceme více žen v manažerských funkcích

Změny ve vedení firem
Švýcarské firmy: Chceme více žen v manažerských funkcích

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Švýcarské firmy se dnes zavázaly, že zvýší počet žen ve vedoucích funkcích. Ty v zemi zastává jen 6,7 procenta žen, což je méně než polovina světového průměru, uvedla agentura Reuters. Země se sice může pochlubit druhou nejvyšší zaměstnaností žen v Evropě, s manažerskými pozicemi a místy ve správních radách firem už to tak slavné není. Jen každé osmé místo ve správní radě zastává ve Švýcarsku žena, což je o polovinu méně než evropský průměr.

Proti tomu bojuje iniciativa švýcarských byznysmenek s názvem Advance založená v roce 2013. Díky jejímu úsilí se dnes významné švýcarské společnosti od potravinářské firmy Nestlé po banky UBS a Credit Suisse přihlásily k podpoře žen. Poradenské společnosti Ernst & Young, Deloitte a PricewaterhouseCoopers a personální agentura Adecco zvýší podíl ženských vedoucích pracovníků na 20 až 35 procent do roku 2020.

Švýcarská pobočka firmy Siemens se zavázala, že do tří let vyrovná rozdíly v platech mužů a žen. Místní IKEA zavede dvouměsíční placenou rodičovskou dovolenou a Nestlé slibuje každoročně navyšovat podíl žen na manažerských pozicích.

Že vyšší podíl žen ve vedoucích funkcích je prospěšný nejen ženám, prokázal například nedávný průzkum společnosti Ernst & Young. Zjistil totiž, že společnosti, které mají ve vysokém managementu více než 20 procent žen, označují svou finanční situaci za lepší. I podle studie banky UBS jsou podniky s větší genderovou diverzitou úspěšnější.

Švýcarsko proslulo svou konzervativností. Země zavedla až v roce 1971 jako jedna z posledních v Evropě volební právo žen. „Jsem poměrně optimistická, protože Švýcaři mají sice konzervativní názory, ale jsou pragmatičtí, „ uvedla podle Reuters šéfka švýcarské divize firmy IKEA Simona Scarpaleggiová, která Advance spoluzakládala.

,

7. března 2017