NOVÁ VÝROBNÍ LINKA

Škoda Auto spustila výrobu baterií pro celý koncern Volkswagen

NOVÁ VÝROBNÍ LINKA
Škoda Auto spustila výrobu baterií pro celý koncern Volkswagen

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Automobilka Škoda Auto zahájila výrobu bateriových systémů pro elektrické vozy koncernu Volkswagen. Mladoboleslavský hlavní závod bude tak jediným výrobním místem bateriových systémů pro platformu MEB v Evropě mimo území Německa, oznámila firma ve své tiskové zprávě. Škoda Auto investovala do výrobní linky přes tři miliardy korun a ročně by mohla vyrobit až 250 000 bateriových systémů.

Kromě automobilů Škoda budou systémy použity i v dalších koncernových značkách, například ve vozech Audi či Seat. Modulární systém MEB funguje jako společný technologický základ pro elektrické vozy koncernu Volkswagen.

„Zahájením výroby bateriových systémů pro platformu MEB budeme vyrábět absolutně klíčovou komponentu v srdci našeho podniku. Dosáhli jsme tím dalšího cíle pro úspěšnou transformaci směrem k elektromobilitě,“ řekl člen představenstva Michael Oeljeklaus.

Vyráběny budou nejmenší verze s osmi moduly a kapacitou 55 kWh, střední verze s devíti moduly s 62 kWh a největší baterie s 12 moduly s výkonem 82 kWh.

Aktuálně pracuje na výrobní lince kolem 250 zaměstnanců. V příštím roce se plánuje rozšíření linky na bateriové systémy. Ročně pak bude moci vyrobit na 380 000 bateriových systémů, takové navýšení bude stát další 1,4 miliardy korun. Cílem Škodovky je, aby do roku 2030 vyráběla ve všech třech českých závodech elektrokomponenty nebo elektromobily. Zároveň počít s tím, ze do tohoto roku zvýší prodej bateriových elektromobilů v Evropě na 50 až 70 procent v závislosti na vývoj trhu.

Škoda Auto plánuje také do roku 2030 uvést na trh další tři modely čistě elektrických aut, které budou cenově i velikostně pod úrovní již vyráběné Škody Enyaq iV.

jae