s tramvajemi

Praha chce nový 382 metrů dlouhý a 23 metrů široký Rohanský most

s tramvajemi
Praha chce nový 382 metrů dlouhý a 23 metrů široký Rohanský most

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Pražský magistrát chce postavit nový 382 metrů dlouhý a 23 metrů široký Rohanský most, který by spojoval Jateční ulici v Holešovicích s Rohanským nábřežím a Urxovou ulicí v Karlíne. Určen by byl pro provoz tramvají a automobilů, ale i pro cyklisty a chodce. Vyplývá to z materiálu, který pro pražské radní vytvořil Institut plánování a rozvoje (IPR). Záměrem by se měli pražští radní zabývat na jednání příští týden.

O výstavbě mostu mezi Holešovicemi a Karlínem se začalo intenzivněji mluvit poté, co musel být letos v lednu kvůli havarijnímu stavu pro veškerou dopravu uzavřen Libeňský most. Most musel být podložen a teprve potom se na něj vrátila doprava. Podle původního záměru měl být nový most výše proti proudu v ose ulice Komunardů. Zatím nejnovějším mostem v hlavním městě je před několika lety zprovozněný Trojský most.

Rohanský most je navržen se zakřiveným půdorysem a skládá se ze dvou protisměrných oblouků. „Most je určen pro provoz tramvají, pro dvě jednoproudé komunikace, pro dvě cyklistické stezky a pro chodce,“ píše se v materiálu vytvořeném IPR. Tramvajový pás by byl široký osm metrů. Jízdní pruhy pro auta by měly šířku 3,5 metru a pro cyklisty 1,5 metru. Chodníky by měly v každém směru na šířku 2,25 metru. Most by měl sedm polí s rozpětím od 40 do 90 metrů a umístěn by byl 17 metrů nad hladinou Vltavy.

Materiál radním předloží náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) příští týden. „Myšlenka stavby nového mostu je tu déle. Půjdu s návrhem na radu s tím, že jsem přesvědčen, že musí vzniknout. V této oblasti chybí. Když to dokážeme rychle, pomůže při opravě Hlávkova a řešení Libeňského mostu,“ řekl na dotaz Dolínek.

Jak by nový most vypadal a kolik by stál, zatím není jasné. Stejně tak, kdy by jej město mohlo začít stavět. Most je sice zakreslen v připravovaném Metropolitním plánu, avšak v tom nyní platném chybí. Praha by proto plán musela co nejrychleji změnit. Pokud by radní záměr schválili, uložili by IPR společně s magistrátním odborem strategických investic připravit do 31. května 2019 tzv. ověřovací studii. „V rámci ověřovací studie budou provedeny potřebné průzkumy, zpracována podrobná studie možného řešení a zároveň budou navrhovaná řešení konzultována se zástupci městských částí Praha 7 a Praha 8,“ píše se v dokumentu, který projednají radní.

Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku loňského prosince spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Praha aktuálně řeší také opravu Hlávkova mostu, jehož stav začali zkoumat odborníci z ČVUT. Ve špatném stavu je mimo jiné také Palackého most a Praha chystá opravu Barrandovského mostu.

,

10. září 2018