Budoucnost pražské dopravy

Piráti chtějí vrátit tramvaje na Václavské náměstí. Dvakrát přetnou magistrálu

Budoucnost pražské dopravy
Piráti chtějí vrátit tramvaje na Václavské náměstí. Dvakrát přetnou magistrálu

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

O návratu tramvajových linek na horní část pražského Václavského náměstí se mluví prakticky ode dne, kdy byly v roce 1980 zrušeny. K návrhu se hlásí i Piráti, kteří kandidují v podzimních komunálních volbách. Rozvoj tramvajové dopravy je levnější než metro, říkají. „Praha by neměla zapomínat na rozvoj tramvajové dopravy, která je výrazně levnější než metro. Vzhledem k investičním možnostem Prahy umožňuje pražskou dopravu vyřešit o jednu generaci dříve. Začít by se mělo návratem tramvají na horní polovinu Václavského náměstí, což propojí Vinohrady a Žižkov a výrazně zvýší kapacitu MHD,“ uvedl pro deník Echo24 Zdeněk Hřib, který za Piráty kandiduje na primátora.

Řešilo by to dle něj neočekávané poruchy v níže položené Spálené ulici a nemělo by to takový dopad na provoz MHD v Praze.

Návrh Pirátů reaguje na aktuální pokládání kolejí ve Vinohradské ulici mezi Wilsonovou a Legerovou ulicí. Zhruba sedmdesátimetrový úsek nových tramvajových kolejí mezi novou a starou budovou Národního muzea v Praze by měl být do tří let napojen na trať ve Vinohradské a Škrétově ulici.

O návratu tramvají na Václavské náměstí už hovoří od jara i současné pražské zastupitelstvo. Více čtěte zde.

Znovuzavedení tramvají v horní polovině Václavského náměstí má hlavně význam pro zlepšení průjezdu tramvají centrem a odlehčení ulice Ječná, tvrdí Piráti. „Na tuto trať navazuje další trať propojující Bolzanovu a Vinohradskou ulici kolem Hlavního nádraží. Zde preferujeme variantu vedoucí přímo přes Vrchlického sady. Tato trať má potenciál snížit zatížení stanice I. P. Pavlova, která odbaví obdobný objem cestujících jako letiště, a také výrazně zlepšit dopravní obslužnost Žižkova o generaci dřív než metro D. Chceme tedy realizovat obě tyto trati,“ dodal Hřib.

Dále čtěte: U Národního muzea se pokládají tramvajové koleje. Zatím vedou odnikud nikam

Navrhované změny nicméně předpokládají, že tramvajové koleje povedou přes dvě důležité silniční tepny u Národního muzea. Piráti se ale neobávají, že by zavedení tramvají zdržovalo silniční provoz. „V těch místech už je semafor, takže provoz dálnice ve středu města je již pravidelně přerušován. V době, kdy přecházejí chodci, může magistrálu přejet i tramvaj. Ty dopady by tedy zjevně byly minimální,“ řekl Hřib.

‚Dobudujeme tramvajový okruh kolem centra města‘

Piráti také slibují v případě, že vyhrají komunální volby a povedou Prahu příští čtyři roky, že dobudují tramvajový okruh kolem centra města. Měl by propojit čtvrtě ležící kolem centra a spojit stanice metra Malostranská, Anděl, Smíchovské nádraží, Budějovická, Želivského, Palmovka, Kobylisy, Dejvická a Hradčanská. „Nejdůležitějším dosud neexistujícím segmentem tohoto okruhu je trať Na Veselí-Zlíchov, která spojí Prahu 4 a Prahu 5 za cca 2,3 miliardy korun a bude vyžadovat nový most ve Dvorcích. Tento segment odlehčí trati v Ječné ulici a stavba minimálně části této tratě by mohla začít na konci nadcházejícího volebního období,“ řekl Zdeněk Hřib.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Dále čtěte: Dopravní sliby v Praze do roku 2022: rozestavěné metro D a spor o letiště

Dopravní peklo. Prahu ovládl na silnicích chaos a hodinové zácpy

Doprava v Praze kolabuje. Krnáčová oznámila odchod z politiky