Šmejdi mění taktiku, přesouvají se na internet, více volají

Šmejdi mění taktiku, přesouvají se na internet, více volají

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Předváděcích akcí v ČR loni ubylo, jejich provozovatelé je přesouvají na internet nebo do nabídek po telefonu. „Šmejdům“ loni uložila Česká obchodní inspekce (ČOI) 72 pokut v celkové hodnotě 22,2 milionu korun, což je o 7,5 milionu meziročně méně. Inspekce v loňském roce zjistila porušení zákona u 29 procent všech kontrolovaných předváděcích akcí, v roce 2016 to bylo 76 procent. ČOI to uvedla v tiskové zprávě.

Nejvyšší pokuty v celkové výši devět milionů korun dostala společnost BNM-Medical Czech. Organizátoři akcí většinou nedodrželi povinnost řádně pořádání akcí ohlásit. Firmě Worm inspekce uložila sankce v celkové výši 4,3 milionu korun, převážně za nekalé obchodní praktiky.

Česká obchodní inspekce uskutečnila v roce 2017 celkem 107 kontrol. „Dobrou zprávou pro spotřebitele je, že ČOI zaznamenala v minulém roce pokles pořádání klasických předváděcích akcí. Přestože došlo k výraznému omezení konání těchto akcí, budou kontroly pokračovat i v roce 2018, jelikož oběťmi jsou převážně senioři,“ dodal ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

Ve 25 případech inspekce při kontrolách zjistila, že organizátor prodejní akci dopředu nenahlásil, v osmi případech bylo použita některá z forem nekalých obchodních praktik. Ve 12 případech pak pozvánka neobsahovala časový harmonogram akce.

To, že klesá počet tradičních předváděcích akcí, je podle inspekce patrné i z počtu stížností spotřebitelů, kterých inspekce dostala předloni 281, v roce 2017 pouze 51.

,

18. února 2018