Kritika

Černý chlapec je „cool opice“, bílý „expert na přežití“. Společnost H&M se musela omluvit

Kritika
Černý chlapec je „cool opice“, bílý „expert na přežití“. Společnost H&M se musela omluvit

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Nevhodné, nechutné, nedbalé. Britská verze švédského oděvního řetězce H&M se musela omluvit. Na svých webových stránkách si totiž pro mikinu s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“ vybrala dětského modela tmavé pleti. Prodejce se po kritice na sociálních sítích omluvil a fotografii z e- shopu odstranil, píší britská média.

Lidé, kteří kritizovali fotku chlapce tmavé pleti s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“ vyzvali společnost k jejímu stažení. Mnozí se pozastavili i nad nápisem „Expert na přežití“, který měl na oblečení ze stejné série chlapec bílé pleti.

Kanadský zpěvák Abel Makkonen Tesfaye známý spíše pod svým pseudonymem The Weeknd uvedl, že ho incident hluboce urazil a už nebude se společností H&M pracovat.

Fotografii komentovala i labouristická poslankyně Kate Osamorová. „Byla jsem úplně šokovaná a zděšená,“ uvedla na svém Twitteru. „Myslíte si, že je snímek vhodným zastoupením mladého černého chlapce?“ ptala se společnosti H&M.

Společnost kvůli kritice obrázek z e-shopu stáhla. „Obrázek jsme odstranili ze všech našich kanálů a omlouváme se všem, které to mohlo urazit,“ uvedla mluvčí společnosti Anna Errikssonová.

nel, red