pozitivní diskriminace

Gender pronikl i do hry. Monopoly zvýhodní ženy, dostanou na startu víc peněz

pozitivní diskriminace
Gender pronikl i do hry. Monopoly zvýhodní ženy, dostanou na startu víc peněz

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Pravděpodobně komerčně nejúspěšnější desková hra všech dob nezůstává pozadu v aktuálních trendech. Monopoly, které již několika generacím hráčů přibližují nástrahy trhu s nemovitostmi, podle některých tedy typicky mužského světa, nyní zaměří svou pozornost na ženy. A to tak, že za použití pozitivní diskriminace něžné pohlaví zvýhodní. Hráčky totiž v nejnovější verzi kultovní hry čeká vyšší výdělek než jejich mužské soupeře.

Světoznámý výrobce hraček Hasbro, který má Monopoly ve svém výrobním portfoliu, se novou „dámskou“ verzí hry snaží upozornit na problematiku údajně nerovných platů mužů a žen. Aby si tedy ženy alespoň ve světě zábavy mohly užívat výhodnějších podmínek, už na startu obdrží vyšší finanční obnos než mužští hráči. Konkrétně tak začnou hospodařit s částkou 1900 dolarů, zatímco muži dostanou pouze 1500 dolarů. Za každé překročení cíle pak hráčky dostanou o několik desítek dolarů vyšší částku, než bylo zvykem v klasické verzi, popisuje nová pravidla například americká společnost CNN.

„Je to zábavná nová hra vytvářející svět, v němž ženy mají výhody, kterých si obvykle užívají muži,“ uvádí výrobce v prohlášení. Vzápětí však dodává, že ani mužské pohlaví nemusí zcela prodělat. „Pokud muži hrají chytře a strategicky, mohou být ve hře úspěšnější než ženy,“ tvrdí Hasbro.

Místo nemovitostí ženské vynálezy

Namísto tradičního maskota hry bohatého strýčka s knírem Pennybagse bude krabici zdobit podobizna úspěšné Slečny Monopoly. „Zatímco strýček Pennybags je magnátem v oblasti nemovitostí, Slečna Monopoly je obhájkyně a podporovatelka mladých podnikatelek,“ vysvětluje výrobce. To však nejsou veškeré změny, které na fanoušky kultovní „deskovky“ čekají.

Stěžejní nákupy na trhu s nemovitostmi jsou totiž nahrazeny investováním do čistě ženských vynálezů. Tvůrci hry se tak snaží připomenout průkopnické objevy a inovace, které si ženy v průběhu historie připsaly na své konto. Nebude tak chybět například investice do bezdrátové síťové komunikace Wi-Fi, jejíž objevení se připisuje rakousko-americké herečce a vynálezkyni Hedy Lamarrové, nebo do neprůstřelných vest, za jejichž objevem stojí Američanka Stephanie Kwoleková. Ze hry by však neměly zmizet klasické prvky, jako jsou políčka pro vězení, placení vysokých daní nebo výhodné karty.

Hru začala jako první na předobjednávku nabízet 10. září americká síť prodejen Walmart. V krátké době by pak měla být v USA k dispozici u většiny hlavních maloobchodníků.

 

, mm

11. září 2019