Odbory odmítly nabídku Škody Auto na zvýšení mezd
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Odboráři automobilky Škoda Auto ve středu v tiskovém prohlášení na svém webu označili nabídku Škody Auto na zvýšení mezd za „velkou bachratou nulu“. Škoda Auto nabídla zvýšení mezd celkem o 15 procent během 27 měsíců. Podle odborářů se tento návrh rovná požadavkům odborů na zvyšování mezd během jednoho roku. Odbory zároveň odmítají jednání o zavedení atypických směnných systémů. Nabídka firmy je nulová, uvedli odboráři.
„Firma Škoda Auto nám svými návrhy v kolektivním vyjednávání o mzdách plive do tváře,“ napsali odboráři v tiskové zprávě. Kromě jednání o atypických směnných systémech odboráři odmítají také délku dohody. „Na to jim v žádném případě neskočíme. To, co nám nabízejí na 27 měsíců, je náš požadavek na jeden rok,“ uvádějí dále odboráři.
„Máme za sebou rekordní výsledky a chceme za ně být řádně odměňováni. Jinak se linky zastaví! O své peníze se popereme,“ stojí v tiskovém prohlášení, které podepsal odborový předák Jaroslav Povšík. Odboráři zároveň upozorňují, že se vyjednávací tým odborů nebude zúčastňovat dalších kol kolektivního vyjednávání, dokud firma neodstraní své agresivní návrhy na atypické směnné systémy pracovní doby a na délku trvání mzdové dohody na 27 měsíců.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v úterý v kolektivním vyjednávání s odbory nabídla růst mezd o 15 procent během 27 měsíců. Zaměstnanci by také obdrželi prémie nad rámec pravidelného bonusového systému v celkové výši 25.000 korun. ČTK získala tyto informace od důvěryhodného zdroje.
Škoda chce tarifní dohodu s odbory uzavřít na 27 měsíců. Podle zdroje ČTK je totiž pro firmu důležitý dlouhodobý horizont, například kvůli investicím do nových technologií. Škoda zvýšení platů zároveň podmiňuje dohodou o možném rozšíření využití atypických směnných systémů v závodě v Mladé Boleslavi. Cílem tohoto kroku má být zajištění nutného budoucího objemu výroby a také nezbytné plánovací jistoty pro společnost, zaměstnance i region. Rozšíření atypických směnných systému do Mladé Boleslavi ale odboráři důrazně odmítají.
Průměrná dělnická mzda ve Škoda Auto činila v loňském roce 40.557 korun, tedy o zhruba o deset procent více než v roce 2016. Zaměstnanci mají nad rámec mzdy řadu příplatků, například za práci v noci, za práci v taktu, za ztížené pracovní podmínky nebo za práci v atypických směnných systémech, který oproti 15směnnému systému přidává další směny až do počtu 18 směn, kdy zaměstnanci pracují také v sobotu. V případě vícesměnných systémů se však týdenní pracovní doba zaměstnance nemění, jen se rozděluje do více dnů.
Úterní nabídka je již druhou nabídkou ze strany Škody Auto, kterou odboráři odmítli. Další kolo koletivního vyjednávání se má uskutečnit v úterý.
Škoda Auto, která je jedním z největších zaměstnavatelů v Česku, je součástí německého koncernu Volkswagen. Ve třech výrobních závodech v Česku zaměstnává zhruba 30.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. Automobilka loni dodala rekordních 1,200.500 aut.