ZTRÁTA MAFRY

Mafra loni spadla do ztráty 868 milionů korun

ZTRÁTA MAFRY
Mafra loni spadla do ztráty 868 milionů korun

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Vydavatelství Mafra loni vykázalo ztrátu 868 milionů Kč proti předchozímu zisku 15 milionů. Celkový obrat klesl o půl miliardy na 2,66 miliardy korun. Důvodem snížení obratu jsou vládní ekonomická opatření kvůli koronaviru, které se projevily na poklesu inzerce. Ztrátu pak z velké části zapříčinila tvorba opravných položek k dlouhodobým aktivům. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti. Mafra, která patří pod holding Agrofert ze svěřeneckých fondů premiéra Andreje Babiše, vydává deníky Mladá fronta Dnes, Lidové Noviny a Metro nebo zpravodajský portál iDnes.

Utlumení české ekonomiky mělo největší dopad na inzertní příjmy, kde nastal pokles ve všech madiatypech. Obdobný vývoj zaznamenal také prodej časopisů a novin, kde došlo k poklesu ve volném prodeji i k rušení předplatného ze strany velkých předplatitelů, uvedla firma. Rostl naopak záběr on-line aktivit, zejména iDnesu a jeho placené nadstavby Premium.

Celá skupina Mafra zahrnující vedle vydavatelství i digitální agenturu Acomware, Rádio Impuls, hudební televizi Óčko nebo virtuálního operátora Mobil.cz, vykázala tržby 3,47 miliardy korun. Hospodářský výsledek pak zásadně ovlivnila tvorba opravných položek v celkové výši 791 milionů Kč k dlouhodobému majetku mateřské společnosti.

„Uplynulý rok byl díky pokračující pandemii velmi náročný a zasáhl celé vydavatelské odvětví. Díky realizaci úspor ve všech oblastech podnikání mediální skupiny se podařilo dopady poklesu tržeb v rámci mediální skupiny Mafra z výrazné části minimalizovat a na naší silné pozici největšího multimediálního domu na českém trhu ani složité covidové podmínky nic nezměnily,“ uvedl předseda představenstva Mafry Štěpán Košík v nedávné tiskové zprávě.

Mediální skupina Mafra je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,2 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,5 milionu návštěvníků internetu. Celková čtenost titulů vydavatelství je 5,02 milionu čtenářů, což představuje 56,8 procenta populace v ČR ve věku 12 až 79 let.

 

,

17. srpna 2021