E-shopy loni ukrojily v Česku už 10 procent maloobchodních tržeb

E-shopy loni ukrojily v Česku už 10 procent maloobchodních tržeb

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Podíl českých internetových obchodů na maloobchodních tržbách loni poprvé překročil deset procent. V roce 2017 stouply tržby e-shopů o 18 procent na 115 miliard Kč. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci a srovnávače cen Heureka.cz.

„Rok 2017 přinesl pro e-commerce další výrazný růst prodejů, který bude znamenat kromě jiného dosažení 10,5procentního podílu na celém českém maloobchodě. Překonání této hranice považujeme za velice výrazný milník ve vývoji internetového obchodování,“ uvedl výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.

Podle údajů E-commerce Europe za rok 2016 patří ČR mezi země s největším podílem on-line nákupů v Evropě. Žebříček vede Dánsko s podílem 24 procent, na druhém místě je Británie (20,9 pct). Následují Německo (11,2 pct), Irsko (10,2 pct) a Česko. Nejmenší podíl v maloobchodu mají e-shopy v Bulharsku, jen 1,3 procenta.

Česká e-commerce tak v uplynulém roce zaznamenala další rekordní růst. „On-line platby, zrychlování procesů a vstup čistě off-line hráčů (kamenných prodejen) do prostředí on-linu,“ shrnul vývoj uplynulého roku ředitel Heureky Tomáš Braverman. Za konečnou celkovou útratou 115 miliard korun podle něj stály i silné vánoční prodeje.

Podle Vetyšky na internetu dlouhodobě roste zájem o zboží denní spotřeby, což je podpořeno stále lepší logistikou stejně jako důvěrou v české e-shopy. „Věříme, že i nadále on-line prodeje porostou, k čemuž jistě přispěje také sílící prolínání internetových obchodů s klasickými kamennými prodejnami. Splývání prodejních kanálů bude v roce 2018 jedním z nejvýznamnějších trendů v maloobchodě vůbec,“ dodal Vetyška.

Nejčastěji nakupují na internetu lidé ve věku 25 – 34 let. Nejméně často starší 55 let. Češi nakupují na internetu nejvíce oblečení, kosmetiku a počítače.

,

3. ledna 2018