pražská doprava

Další velké omezení dopravy v Praze. Začíná oprava tramvajové tratě na Vinohradské

  -

přípravné práce na Vinohradské už začaly, Petr Podaný 

pražská doprava
Další velké omezení dopravy v Praze. Začíná oprava tramvajové tratě na Vinohradské

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Pražané se budou muset smířit s novým zásadním omezením. Pražský dopravní podnik (DPP) totiž v sobotu 9. března zahajuje rekonstrukci tramvajové trati na rušné Vinohradské ulici. Opravy této tepny města se týkají úseku mezi ulicemi Španělská a Sudoměřská a potrvají do 12. července. Předpokládané náklady jsou asi 205 milionů korun. Podnik loni opravil na Vinohradské asi 700 metrů dlouhý úsek mezi ulicemi Hradecká a Želivského.

„Tato tramvajová trať je velmi stará a zanedbaná. Je z velké většiny z roku 1980 bez dalších oprav. To si logicky vybírá svou daň na opotřebení kolejí. Plánovaná druhá etapa modernizace klíčového tramvajového úseku je proto skutečně neodkladná,“ uvedl v tiskové zprávě Petr Witowski, generální ředitel a předseda představenstva DPP s tím, že předpokládané celkové náklady na modernizaci jsou cca 190 mil. Kč.

Podnik bude opravovat koleje v délce zhruba 1,9 kilometru. Vyměněny budou koleje, opraveno odvodnění, vyměněny dráhové kabely a trolejové vedení. Vybudovány budou bezbariérové přístupy k zastávkám a obnoveno osvětlení sloupků s jízdními řády.

Rekonstrukce zatím nijak nezahrne napojení na chystanou trať na Václavské náměstí. „Napojení tramvajové trati není součástí této výlukové akce, zvláště kvůli nutnosti upravit celou křižovatku a magistrálu,“ uvedl pro Echo24 Ondřej Baláž, asistent náměstka pro dopravu Adama Scheinherra.

„Během čtyřměsíční rekonstrukce, která potrvá do první poloviny července, nebudou v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Flora jezdit tramvaje. Snažili jsme se, aby doba realizace byla pokud možno co nejkratší – aby pražské cestující neomezovala déle, než je nezbytně nutné,“ říká Jan Šurovský, technický ředitel a člen představenstva DPP.

V opravovaném úseku jsou čtyři zastávky, a to Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad a Radhošťská. Definitivní podobu při opravě získá zastávka Italská ve směru do centra. Zbylé budou předělány až při chystané celkové proměně Vinohradské ulice, kdy mají být například opraveny a rozšířeny chodníky nebo vysázena zeleň.

Po dobu oprav bude zavedena náhradní autobusová doprava. Autobusy budou jezdit v asi 15minutových intervalech. Nástupní i konečnou zastávku budou mít na náměstí Míru. Tramvaje číslo 6, 11, 15 a 23 budou odkloněny po náhradních trasách. Linka číslo 13 bude po dobu oprav zrušena.

Kompletní oprava Vinohradské ulice začne zřejmě v roce 2021

Kompletní rekonstrukce pražské Vinohradské ulice začne zřejmě v roce 2021. Důvodem je, že magistrát zatím nezískal všechna potřebná povolení. Řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

„(Magistrátní) odbor investic prozatím nemá k rekonstrukci všechna povolení. Nejspíše tak začne až v roce 2021. Naším cílem bylo samozřejmě to spojit, ale v okamžiku, kdy nám to nedovoluje technický stav trati, tak nemůžeme čekat dva roky s její rekonstrukcí, v tomto případě jde už o bezpečnost,“ řekl Scheinherr.

Na Vinohradské budou podle magistrátních plánů rozšířeny chodníky, přibudou odpadkové koše nebo lavičky a rovněž by měly být všechny zastávky bezbariérové. Ty, které jsou daleko od sebe pak budou posunuty. To se týká například zastávky na náměstí Jiřího z Poděbrad ve směru do centra.

Nejvíce změn se dočká křižovatka na náměstí Jiřího z Poděbrad. Kromě posunutí zastávky budou odstraněna z křižovatky všechna zábradlí a domalovány přechody. Přechody přibudou také na Floře. Parkovací místa by na Vinohradské měla zůstat zachována v současném počtu.

Vojtěch Šeliga

9. března 2019