MANŽELSTVÍ PRO VŠECHNY

„Aliance pro rodinu spolupracuje s Ruskem.“ Langšádlová musí svůj nehorázný výrok vysvětlit lidovcům

MANŽELSTVÍ PRO VŠECHNY
„Aliance pro rodinu spolupracuje s Ruskem.“ Langšádlová musí svůj nehorázný výrok vysvětlit lidovcům

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Několik politiků pětikoalice se vymezilo vůči spolku Aliance pro rodinu, která je v tuzemsku známá především svým nesouhlasným stanoviskem k manželství stejnopohlavních párů. Místopředsedkyně sněmovny Olga Richterová nebo i ministryně pro vědu, výzkum a inovace Helena Langšádlová prohlásily, že spolek spolupracuje s organizacemi financovanými putinovským Ruskem. Pro své tvrzení ale ženy nepředložily žádný důkaz. Jedná se o zjevnou pomluvu, která naplňuje definici módní teorie o dezinformacích, která se používá k diskriminaci názorových odpůrců. Aliance takové obvinění logicky odmítá a nehorázný útok se nelíbí také i některým členům stran vládní většiny. Šéf poslanců KDU-ČSL Marek Výborný deníku Echo24 řekl, že bude po Langšádlové požadovat vysvětlení.

Jde o financování polského Institutu Ordo Iuris, který má být podle kritiků napojen na Kreml a s nímž je Aliance pro rodinu součástí mezinárodního konzervativního uskupení Aliance pro společné dobro. „Již nemohu podporovat Alianci pro rodinu. Jde totiž o spolek, který je napojen na Putinův režim a který se uchyluje k nenávistným projevům, a proto jsem požádala jejich předsedkyni, aby stáhli mou podporu ze všech komunikačních platforem,“ uvedla Langšádlová

Podobně hovořila před několika dny Richterová, když během vyhroceného televizního duelu s místopředsedou aliance Janem Gregorem zmínila financování. „Tyto spolky reprezentují Putinův hlas v Evropě. Jsou s ním velmi spjaté, do Evropy z Kremlu přiteklo 4,5 miliardy korun. Není vůbec jasné, kdo vás financuje,“ prohlásila.

Pomluvy, ohrazuje se aliance

Aliance pro rodinu vydala v odpovědi stanovisko, v němž obvinění odmítá. „Informace naznačující, že Institut Ordo Iuris je financován z kremelských peněz, pochází od novináře Tomasze Piątka, který o Institutu Ordo Iuris publikoval několik pomlouvačných článků v deníku Gazeta Wyborcza, levicově liberálních novinách. Institut Ordo Iuris proto podal na novináře, šéfredaktora a vydavatele Gazety Wyborcza žalobu na ochranu osobních práv a odškodnění. Řízení skončilo soudním smírem, odstraněním článků pomlouvajících Ordo Iuris,“ uvedla na svých stránkách.

Ordo Iuris podle českého spolku předkládá pravidelně své finanční zprávy, přičemž většina darů podle všeho pochází od soukromých subjektů. Institut se pak podle něj přímo vymezuje vůči politice Kremlu.

Spojování aliance s Moskvou odmítají i někteří koaliční poslanci a žádají důkazy o tom, že je spolek napojen na putinovské Rusko. Myslím si, že je to naprostá fake news. Helena Langšádlová se fenoménu dezinformací dlouho věnuje a podle mě jedné z nich evidentně podlehla,“ řekl redakci Výborný s tím, že může jít o dezinformaci, která má alianci poškodit.

8. června 2022