INKLUZE V TESCU

Tesco se chlubí, že zavedlo v Česku povinné školení o inkluzi a diverzitě. Procesem prošlo na 7000 zaměstanců

INKLUZE V TESCU
Tesco se chlubí, že zavedlo v Česku povinné školení o inkluzi a diverzitě. Procesem prošlo na 7000 zaměstanců

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obchodní gigant Tesco zavedl povinné školení o inkluzi a diverzitě pro zaměstnance a manažery. Obchodní řetězec Tesco Stores Česká republika ve výroční zprávě popisuje strategii pro vytváření inkluzivního pracovního prostředí a kultury, kterou si prošlo přes 7200 zaměstnanců. "Pro vedoucí pracovníky společnost připravila povinné školení Jak být inkluzivním lídrem, které se zaměřuje na odbourávání předsudků a práci s lidmi v rámci lokálních i mezinárodních týmů," uvedlo v těchto dnech Tesco. Strategii je prý zavedení "inkluzivních pravidel a procesů napříč všemi fázemi životního cyklu kolegů a kolegyň". Důraz je přitom kladen mj. na LGBT+.

"Základním pilířem pro vytváření inkluzivního pracovního prostředí je nastavení inkluzivní kultury, kterou si každý zaměstnanec vezme za svou. K tomu pomáhají v Tesco série školení, které musí zaměstnanci povinně absolvovat již po nástupu do společnosti. K dnešnímu dni tímto školením prošlo více než 7200 zaměstnanců Tesco," píše se ve výroční zprávě za rok 2022. Pro manažery a vedoucí pracovníky je speciální povinné školení Jak být inkluzivním lídrem.

"Abychom tohoto cíle dosáhli, je nezbytné začít u našich kolegů a kolegyň – chceme zajistit, že všichni kolegové a kolegyně ve společnosti, kteří obsluhují naše zákazníky i komunity, ve kterých působíme, vytváří prostředí, kde se každý/á cítí vítán/a," uvedla k tomu generální ředitelka Katarína Navrátilová s tím, že podnik oceňuje a respektuje rozdíly a jedinečnost každého jedince.

Cílem firmy je vytvoření místa pro práci, kde jsou "přijímány, oceňovány a respektovány všechny druhy rozdílů". "Na základě tohoto cíle se pak snažíme podporovat rozmanitost a začleňování, abychom mohli inspirovat ostatní velké společnosti a retailové řetězce k nastavení cesty, kdy jsou tyto oblasti součástí firemních hodnot," doplnila Navrátilová ke zprávě o diverzitě a inkluzi.

"Naším mottem je, že čím více různorodých skupin zaměstnanců budeme ve firmě mít, tím bohatší firemní kulturu budeme společně tvořit. A díky tomu dokážeme lépe obsloužit i široké spektrum našich zákazníků, pro které se stáváme ještě lepším partnerem," upřesnila Navrátilová.

Tesco chce být vzorem a inspirací v oblasti inkluze, kterou chtějí podporovat skrze lídry, kteří v rámci svých týmů oceňují přínos jednotlivců. Mezi důležitými položkami ve strategii je zavedení "inkluzivních pravidel a procesů napříč všemi fázemi životního cyklu kolegů a kolegyň". Kromě toho bude podnik podporovat různorodé skupiny kolegů a kolegyň a budování inkluzivního pracovního prostředí, které bude založeno na sounáležitosti pro skupiny z různých zázemí s "důrazem na mladé kolegy a kolegyně, ženy a příslušníky LGBT+ komunity nebo osoby se změněnou pracovní schopností".

Tesco také založilo interní Festival diverzity, což je vzdělávací cyklus programů o diverzitě a inkluzivní kultuře, jehož cílem je prezentovat odlišné pohledy na individualitu a jedinečnost a podporovat pracovní prostředí, kde bude respektována zásada rovného zacházení. "Letošní téma znělo „Stavíme mosty, které spojují“, přičemž některé webináře a aktivity se zaměřovaly na sdílení příběhů a zkušeností našich LGBT+ kolegů a kolegyň," doplňuje obchodní řetězec.

 

vhk

17. listopadu 2022