Jeden z největších internetových obchodů

Nespokojení Češi. Amazon nenabízí tak výhodné nákupy, jak si mysleli

Jeden z největších internetových obchodů
Nespokojení Češi. Amazon nenabízí tak výhodné nákupy, jak si mysleli

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Od listopadu mohou konečně nakupovat na jednom z největších internetových obchodů Amazon i ti obyvatelé Česka, kteří ovládají jen svůj rodný jazyk. Přeložený německý e-shop jim ale postupně odhaluje „svoje temné“ stránky. Například nevýhodný eurový kurz, zúženou nabídku produktů nebo nesmyslné poplatky navíc.

Svou negativní zkušenost s nákupem na Amazonu popsal deníku Echo24 zákazník Petr. V e-shopu si chtěl objednat nový objektiv k fotoaparátu, který v tuzemských obchodech stojí okolo 60 tisíc. Amazon ho ale nabízel o 6 tisíc levněji. „Měl jsem s tím spoustu otravování, až jsem objednávku zrušil,“ uvedl pro Echo24 s tím, že cena za objektiv na Amazonu se v průběhu nákupu vyšplhala na cenu toho, jaký si nakonec pořídil v českém obchodě.

„Objektiv jsem chtěl platit v českých korunách, ale jen díky nevýhodnému kurzu, který tam měli nastavený, jsem už jen po zaplacení částky neušetřil původních 6 tisíc, ale jen něco přes 4 tisíce korun,“ vysvětlil Petr. Podle čeho přitom Amazon nastavuje kurz vůči euru není jasné. Tisková mluvčí Amazonu Miroslava Remenárová na tento dotaz deníku Echo24 neodpověděla.

Petr si objektiv i tak objednal a podle pokynů „otevřel okno na svém bankovním účtu“, aby si Amazon mohl zablokovat danou částku. „Okno jsme otevřel na dva dny, ale během nich si Amazon peníze nezablokoval. Pak jsem od nich dostal zprávu, abych okno otevřel znovu a navíc mi za to, že si peníze nemohli zablokovat, napařili pokutu tisíc korun,“ uvedl nespokojený zákazník.

Tisícikoruna navíc Petra naštvala a rozhodl se objednávku zrušit. „Ten samý objektiv jsem si našel na jedné české stránce, kde byl sice dražší, ale věděl jsem, že si ho můžu během pár dnů vyzvednout v Praze a zdlouhavě na něj nečekat,“ dodal pro Echo24 s tím, že úplně poslední kapka byla, když měl peníze na svém účtu blokované skoro 14 dní a nemohl s nimi disponovat.

Amazon nechtěl případ Petra nijak komentovat. Pouze uvedl, že „pro případy, kdy by zákazník potřeboval více informací ve své individuální situaci, doporučuje přímo kontaktovat zákaznický servis“. „V listopadu jsme představili stránku Amazon.de také v češtině, kde se zákazníci mohou pohodlně orientovat díky české navigaci. Pokud mají jakýkoli dotaz či připomínku, mohou se obrátit přímo na zákaznický servis s emailovou i telefonickou podporou, které jsou poskytovány v češtině,“ uvedla k tomu Miroslava Remenárová.

Další české návštěvníky rozčílilo to, že si na německém e-shopu nemůžou koupit tytéž produkty jako Britové, Španělé nebo Němci, se speciální slevou. Amazon k tomu ale říká, že stránka Amazon.de nabízí milióny položek a prodejci se mohou rozhodnout, do kterých zemí chtějí své zboží doručovat. „Zákazníci si mohou na stránce prohlédnout podrobnosti o produktu a tam zjistit, zda je doručení do jejich země pro dané zboží k dispozici. V některých případech mohou česky mluvící zákazníci vidět jinou kampaň než německy mluvící zákazníci, např. pokud inzerovaná služba není v češtině podporována,“ dodala Remenárová.

31. prosince 2017