Nové metro

Nová varianta pro metro. Trasa D má vést na Žižkov a do Vysočan

Nové metro
Nová varianta pro metro. Trasa D má vést na Žižkov a do Vysočan

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Pražští radní uložili Institutu plánování a rozvoje (IPR), aby zahájil práce na změně územního plánu, která umožní výstavbu trasy metra D z náměstí Míru na Žižkov a do Vysočan. Novinářům to řekla náměstkyně primátorky Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice). Kudy trasa přesně povede či kde bude mít zastávky, ještě není rozhodnuto. Ve hře je ještě varianta s odbočkou na náměstí Republiky. Trasa bude zanesena jak do současného, tak do nového Metropolitního plánu. První úsek metra D má vést z Pankráce do Písnice.

„Uložili jsme IPR, aby zahájil pořizování změny územního plánu k vedení trasy metra D severně od stanice Náměstí Míru. Zároveň jsme uložili IPR prověřit další trasování na sever od stanice metra B Vysočanská. Považujeme za důležité trasu stabilizovat, a to zejména proto, abychom předešli problémům s výkupy pozemků,“ řekla Kolínská.

Trasa je zanesena v územním plánu pouze jako územní rezerva, v novém Metropolitním plánu je pak ukončena na náměstí Republiky. IPR v minulosti vypracoval analýzu, podle které se vyplatí vést trasu z Vinohrad na náměstí Republiky kvůli lepší využitelnosti trasy. Zda na náměstí povede, ale není jasné. „Těch variant je tam více a je na IPR, jak je připraví a obhájí. Vedení přes náměstí Republiky má své výhody i nevýhody. Zůstává to otevřené,“ řekla Kolínská. Podle ní má IPR za úkol prozkoumat ještě možnost prodloužit následně trasu z Vysočanské dále na sever na Prosek, kde by se napojila na trasu C.

Jako první se má na lince D začít stavět část z Depa Písnice na Pankrác, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na náměstí Míru. Metro D spojí centrum s jižní částí města. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chtěla na stavbu čerpat dotace z evropských fondů, peníze však nezíská. Pražský dopravní podnik nyní řeší výkup pozemků mezi Pankrácí a Písnicí. Na nové lince mají jezdit vlaky bez řidiče.

,

22. května 2018