Další milník překonán. Z Austrálie létá první přímý pravidelný let do Británie

Další milník překonán. Z Austrálie létá první přímý pravidelný let do Británie

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Australským aerolinkám Qantas Airways se podle analytiků podařilo překonat další milník v leteckém odvětví, když zahájily první a jediný přímý pravidelný komerční let mezi Austrálií a Británii. Let mezi australským Perthem a Londýnem na trase dlouhé 14 498 kilometrů trvá více než 17 hodin.

Boeing 787 Dreamliner, který absolvoval první pravidelný přímý let mezi Austrálií a Británií s více než 200 cestujícími a 16 členy posádky, přistál ráno na londýnském letišti Heathrow.

Pro Qantas je spojení mezi Perthem a Londýnem zkouškou plánovaného zavedení sítě letů na mimořádně dlouhé vzdálenosti, kterou by chtěla společnost rozvinout do roku 2022. Australský Perth patří mezi nejvíce izolovaná města na světě a je považováno za hlavní město nerostného bohatství Austrálie. Těží zde firmy BHP Billiton a Rio Tinto, s jejichž akciemi se obchoduje v Austrálii i v Británii. Aby trasa uspěla, musí se jí podařit odolat pravidelnému cyklu rozkvětu a propadu těžby komodit, protože Qantas potřebuje hlavně obchodní cestující, kteří budou ochotni dát přednost kratší cestě, než letu s mezipřistáním v Asii nebo na Blízkém východě.

„Máte sektor nerostných zdrojů na obou stranách, máte banky, máte právníky, kteří všichni chtějí létat rychle a spolehlivě a pohodlně,“ řekl agentuře Bloomberg profesor z univerzity v Sydney Rico Merkert. „Myslím si, že jsou připraveni platit přirážku.“

Těžařské společnosti v západní Austrálii těží více než třetinu světové železné rudy, ale také drahokamy a vzácné kovy. Sektor také podporuje společnosti zaměřené na finanční služby.

Ne každý je však přesvědčen o budoucnosti trasy. Letadlo letící z Perthu do Londýna bude potřebovat doplnit cestujícími z celé Austrálie, upozorňuje Volodymyr Bilotkach, autor knihy Ekonomika leteckých společností. Let ze Sydney do Londýna přes Perth však podle něj ušetří jen málo času ve srovnání s letem přes Asii nebo Blízký východ.

Mluvčí aerolinek Qantas Andrew McGinnes uvedl, že rezervace na novou trasu jsou vysoké a firemní klienti z východní Austrálie naznačili, že při své cestě do Londýna se zastaví na jednání v Perthu. „Je to velmi konkurenční trh, ale toto je unikátní let,“ řekl McGinnes.

Nicméně analýza doby letu a cen naznačuje, že Qantas bude čelit velkým výzvám. Let třídou business z Perthu do Londýna aerolinkami Qantas v polovině června bude stát 6614 australských dolarů (téměř 105.000 Kč). Let aerolinek Singapore Airlines přes Singapur je o dva a půl hodiny delší, avšak podle internetových stránek Webjet stojí jen 4843 AUD (77 000 Kč).

Úspěch trasy mezi Perthem a Londýnem může položit základy k zprovoznění ještě delších tras do Evropy. „Je to opravdu jen začátek,“ dodává Merkert.

,