Kampaň proti premiérovi

„Premiér to nepochopil.“ Lidé z protibabišovských billboardů pozvání na kafe nepřijmou

Kampaň proti premiérovi
„Premiér to nepochopil.“ Lidé z protibabišovských billboardů pozvání na kafe nepřijmou

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Ty, kteří se stydí za svého premiéra a hlásají to na billboardech, pozval předseda vlády Andrej Babiš (ANO) „na kafe a vysvětlení, že se za něj stydět nemusí“. Vypadá to ale, že jeho pozvání zůstane neoslyšeno. Sám autor kampaně Jaroslav Poláček uvedl, že žádnou cestu na kafe organizovat nebude. Vyzval ho k tomu nepřímo sám Babiš. „Premiér to nepochopil. Kampaň jsme nedělali, abychom debatovali o ‚sporných věcech‘. Není o čem. My víme, proč jsme na billboardu,“ uvedl Poláček.

Babiš minulý týden uvedl, že by rád všechny zapojené do kampaně pozval hromadně na kávu, kde jim chce vysvětlit, že není důvod se stydět. Řekl to serveru iDNES. „Je to projev demokracie a já bych rád všechny ty lidi, kteří se za mě stydí, pozval na kafe. Hromadně. A ať to zorganizuje ten pán a přijedou autobusem,“ řekl Andrej Babiš pro iDNES.

To ale odmítá autor kampaně a majitel agentury Produkujeme, která akci organizuje, Jaroslav Poláček. Lidé, kteří se na billboardech objevili, dle Poláčka nepotřebují poslouchat žádné vysvětlování a žádné setkání organizovat nebude.

„Nepotřebujeme vysvětlit, co to je trestní stíhání, podvod nebo střet zájmů, ani jak se k sobě chová rodina a kde je Krym. Úplně normálně se nám nelíbí, když někdo lže a podvádí. Tomu rozumí každý. A povykování a překřikování, přestože je pravda prokázaná, známe z televize, to nepotřebujeme vidět naživo,“ uvedl Poláček.

Za mediální gesto označil pozvání na kafe i frontman skupiny Portless Kryštof Michal, který Andreji Babišovi (ANO) vytýká používání demagogie a lží k obhájení politických kroků. I Michal je na jednom z billboardů v Praze.

Pozvání kritiků na osobní schůzku je Babišovo časté gesto. Už v minulosti se Babiš sešel například s živnostnicí Klárou Novotnou, která na YouTube vystupovala kriticky vůči EET pod jménem Drzá Klára. Více jsme o setkání psali ZDE. Setkání nabízel Babiš i zástupcům občanské iniciativy Milion chvilek pro demokracii. Ti se ale chtěli sejít veřejně, což premiér podle iniciativy odmítl.

Podobné billboardy se před lety objevily proti Grossovi

Objednat si billboard proti premiérovi Babišovi se svou tváří může kdokoli. Za 4500 korun organizátoři zajistili pronájem a vytištění plakátu. Do akce se zapojili občané i osobnosti. Akci podpořili například scénárista a režisér Vladimír Škultéty, herec Marcel Vašinka nebo režisérka Olga Sommerová a na plakátu se objeví například herec Karel Zima, který bude mít vzkaz na Praze 3. Kromě Prahy bude billboard k vidění například v Chrášťanech, Jablonci nad Nisou, Kašperských Horách, Kunovicích, Lanžhotě, Rumburku, Plzni, Táboře, Teplicích či v Brně.

Motiv billboardu není novinkou. Stejná kampaň se objevila na jaře roku 2005, tehdy byla zaměřená proti premiérovi za ČSSD Stanislavu Grossovi, který nedokázal věrohodně vysvětlit okolnosti nákupu svého bytu. Za kampaní starou 13 let stál Filip Huplík z ODS, tehdy se plakát objevil asi na třech desítkách ploch.