kauza Čapí hnízdo

Babišova MF DNES hrozí Seznamu odvetou: Lukačevičovo soukromí bude věc veřejná

kauza Čapí hnízdo
Babišova MF DNES hrozí Seznamu odvetou: Lukačevičovo soukromí bude věc veřejná

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Deník MF DNES spadající pod Agrofert vyslal do Seznamu varovný signál, že si prověří soukromí majitele této firmy Iva Lukačoviče. Vše souvisí s tím, že televize Seznam zveřejnila informace nepohodlné premiérovi Andreji Babišovi, který formálně převedl Agrofert do svěřenského fondu.

První varování se objevilo na facebookové stránce šéfredaktora MF DNES Jaroslava Plesla ve čtvrtek, v pátek se pak výhrůžka opakovala už i na stránkách těchto novin.  

Ve čtvrtek šéfredaktor Jaroslav Plesl na sociálních sítích uvedl, že by se měl někdo začít v soukromí Lukačeviče „rejpat“. V pátek pak vyšel na názorové stránce pod karikaturou Lukačoviče krátký text: „Patnáctý nejbohatší Čech v nové roli. Televize Seznam zabrousila do rodinného zázemí premiéra, dokonce do chorobopisu jeho syna. Tím se její vlastník Ivo Lukačevič zařadil mezi magnáty podezřívané z toho, že svá média zneužívají pro vlastní byznysové zájmy. A muž, který si dosud přísně střežil své soukromí, musí počítat s tím, že i to bude propříště věc veřejná,“ uvádí text, který jakoby patřil pod rubriku Skicář Václava Teichmanna, ale jinak je bez udání autora. 

Text přitom velmi připomíná čtvrteční útok šéfredaktora MF DNES Jaroslava Plesla na Lukačeviče na Facebooku. „Tak co, s jakým dalším schizofrenikem teď bude Seznam natáčet? A co na to Ivo?“ napsal Plesl. 

Pod Pleslovým příspěvkem se rozvíjí diskuze. Plesl v jedné ze svých odpovědí naznačuje, že by se někdo měl začít „rejpat“ v soukromí majitele Seznamu Ivo Lukačeviče. „Možná. Ale všechno se změní, až se někdo začne rejpat v rodině Ivovi…,“ napsal Jaroslav Plesl.

Deník MF Dnes patří do vydavatelství Mafra a to do holdingu Agrofert, který kvůli zákonu o střetu zájmů převedl do svěřenského fondu trestně stíhaný premiér Babiš. 

Kauzu vyvolala reportáž serveru Seznam Zprávy, v níž Babišův syn Andrej novinářům řekl, že byl proti své vůli odvezen na Krym. Premiér podle svého syna chtěl, aby zmizel z Česka kvůli policejnímu vyšetřování dotací pro farmu Čapí hnízdo, v níž oba čelí trestnímu stíhání. Babiš ve středu uvedl, že jeho syn sice byl v minulosti na Krymu, jeho pobyt byl ale legální, nešlo o únos. Babiš novináře ze Seznamu obviňuje z hyenismu, sám ale své děti do kauzy Čapí hnízdo zatáhl.

V projevu v parlamentu na jaře 2016 sám řekl, že v době, kdy farma získala unijní dotaci, ji vlastnil jeho švagr a jeho dvě dospělé děti. „Farmu Čapí hnízdo vlastnili v rozhodné době mé dvě dospělé děti a bratr mojí partnerky, který držel podíl odpovídající podílu mých dvou nezletilých dětí a mé partnerky. Proč jsem nechtěl říci jména akcionářů? No, protože jsem nechtěl ohrozit moje děti, svoji rodinu, to je to nejcennější, co mám. Proto jsem se ne vždy vyjadřoval správně,“ prohlásil v Poslanecké sněmovně během mimořádné schůze právě k Čapímu hnízdu.

red