OSTUDA PRO AEROLINIE

Vozíčkář se musel plazit na toaletu po podlaze letadla

OSTUDA PRO AEROLINIE
Vozíčkář se musel plazit na toaletu po podlaze letadla

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Zdravotně postižený muž se musel plazit po podlaze polského letadla, aby se v pondělí za letu do Londýna dostal na toaletu. Na palubě totiž nebyl k dispozici vozík, napsal polský list Rzeczpospolita. Věci si všimla také britská média a polské aerolinie LOT se už omluvily postiženému zpravodaji britské BBC, který je na vozíku od doby, kdy jej před dvěma desetiletími postřelil terorista z Al-Káidy.

„Páni. Píše se rok 2024 a právě jsem se musel plazit po podlaze polských aerolinek LOT, abych se dostal na toaletu při zpátečním letu z Varšavy, protože ‚nemáme na palubě vozík a to je politika aerolinek‘. Pokud jste zdravotně postižení a nemůžete chodit, je to pouze diskriminační,“ postěžoval si na sociální síti novinář Frank Gardner po příletu do Londýna.

Připustil zároveň, že posádka se snažila být nápomocná, jak jen mohla. „Není to jejich chyba, ale aerolinek. S LOT nepoletím, dokud nevstoupí do 21. století,“ dodal zdravotně postižený novinář.

„Velice nás mrzí zkušenost, jakou při posledním letu okusil Frank Gardner. Hluboce se omlouváme za nepohodlí způsobené absencí invalidního vozíku na palubě,“ zareagovaly aerolinky v prohlášení, ze kterého citoval list Rzeczpospolita. LOT upřesnil, že momentálně jsou vozíky dostupné na palubách dálkových letů, ale nikoliv na kratších trasách, i když testuje řešení, které by umožnilo vybavit invalidními vozíky pro pohyb na palubě i letouny přepravující cestující na krátké vzdálenosti.

 

,

1. října 2024