BABIŠOVA KAMPAŇ

Náš marketér to úplně nezvládl, posteskl si Babiš. Měl prý víc zdůrazňovat, že pomáhá lidem

BABIŠOVA KAMPAŇ
Náš marketér to úplně nezvládl, posteskl si Babiš. Měl prý víc zdůrazňovat, že pomáhá lidem

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Poslanec Andrej Babiš si myslí, že jeho prezidentská kampaň nebyla zrovna povedená a mohla ho stát i výsledek voleb. Uvedl to v rozhovoru pro server iDnes.cz. Na druhou stranu ale dodal, že podle něj udělali v kampani maximum.

„Je pravda, že náš marketér kampaň úplně nezvládl,“ přiznal Babiš. „Úplně se nepovedl ten billboard, na kterém neměl být voják, ale generál, a měl mluvit o míru. A ne o válce,“ vysvětlil.

Na billboardy s textem „Nezavleču Česko do války. Jsem diplomat. Ne voják. Prezident Babiš“ se snesla okamžitá kritika za naznačenou dehonestaci vojáků a armády, která si v ČR udržuje vysokou míru respektu, i za stáčení tématu voleb k válce na Ukrajině, do které by stejně nemohl prezident bez svolení Poslanecké sněmovny zasáhnout. Billboardy brzy poté zmizely.

Kvůli kampani vyloučilo marketingové sdružení Art Directors Club (ADC) ze svých řad Marka Prchala, který se na kampani pro Babiše podílel. „Používat, a k tomu ještě zcela bezostyšně a účelově, marketing a reklamu k šíření lží, strachu a štěpení společnosti je nejenom amorální, ale zároveň i nebezpečné pro budoucí směřování oboru. I když bychom se měli vzájemně tolerovat, jsme přesvědčeni, že způsob jakým byla vedena tato prezidentská kampaň, by tolerován být rozhodně neměl. Proto chceme vyslat jasný signál nejen profesním kolegům, ale celé společnosti,“ řekl předseda klubu ADC David Suda. Více jsme o tom psali zde.

„Měli jsme se také víc držet hesla, že pomáhám lidem,“ doplnil Babiš. „Pan Pavel o sobě tvrdil, že je to občanský kandidát, ale bylo od začátku jasné, že to je vládní kandidát pětikoalice. Dokázal to premiér i tím, že ho opakovaně veřejně podporoval a hned za svým kandidátem přijel,“ postěžoval si. Babiš na druhou stranu uvedl, že jeho lidé udělali v kampani maximum.

Babiš ale zároveň tvrdí, že se volby vyhrát nedaly a v kampani udělali, co se dalo. „Všechna média byla proti nám, účelově převracela naše výroky. Manipulovala s titulky, vybírala fotografie, které mě podprahově zobrazovaly v negativním světle. Novináři neustále opakovali, že lžu. Podívejte se, co se dělo v souvislosti s tím billboardem. Ten nebyl o válce, ale o míru. Média, včetně těch probruselských, to ale záměrně přehlížela,“ prohlásil.

„I já jsem nakonec vlastně rád, že jsme nevyhráli, protože kdybychom byli vyhráli, tak bychom se skutečně museli bát o život. Nám dlouhodobě chodí výhrůžky, že nás chce někdo zabít. Takže teď moje rodina snad konečně bude mít klid,“ prohlásil také Babiš. Zároveň osočil podporovatele Petra Pavla z toho, že narušovali předvolební mítinky Babišovy kampaně. „Nás uráželi, kolegům rozbili okno, propíchali pneumatiky, dehonestovali děti před celými třídami...“ řekl.

O tom, jak bude vypadat po porážce ve volbách role Babiše v české politice, rozhodne vedení hnutí ANO 8. února. Do té doby si chce Babiš dát „politický detox“ a „zaměřit se na sebe“.

jch