BLACK FRIDAY

Zákazníci i obchody se těší na Black Friday. Ten nabídne 70 % malých a středních e-shopů

BLACK FRIDAY
Zákazníci i obchody se těší na Black Friday. Ten nabídne 70 % malých a středních e-shopů

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Výprodeje k černému pátku (Black Friday) letos nabídne přibližně 70 procent malých a středních e-shopů, což ve srovnání s loňskem představuje nárůst o deset procentních bodů. Stoupla také průměrná sleva – zatímco loni činila asi 20 procent, tento rok lidé nakoupí zhruba o čtvrtinu levněji, vyplývá z údajů společnosti Shoptet. Přesto, že se většina e-shopů na termín Black Friday neomezuje a akci prodlužuje, nejvyšší prodeje jsou podle firmy Upgates právě v tento den.

Black Friday letos oficiálně připadá na tento pátek. "E-commerce se sice letos v meziročním srovnání daří, ale přesto mají obchodníci obavu z toho, jak letošní Black Friday a předvánoční sezona dopadne. Dá se tudíž očekávat větší konkurenční boj, na kterém mohou zákazníci vydělat," řekl ředitel Shoptetu Samuel Huba.

Celý týden Black Friday slevy podle Huby nabízí asi čtvrtina e-shopů, zbytek se soustředí spíše na prodloužený víkend. "Měsíc trvající výprodeje si mohou dovolit jen výjimky z řad největších hráčů na trhu, kteří mohou přizpůsobit svůj marketing a celkové ekonomické fungování obchodu," doplnil.

Za rozšiřováním Black Friday podle Upgates stojí konkurenční boj obchodníků. "Zákazníci si zvykli alespoň nějaké zvýhodnění očekávat a on-line podnikatelé tomu jdou vstříc. Nemusí přitom vždy jít jen o slevy. Častým Black Friday benefitem je třeba rozšíření dopravy zdarma," řekl marketingový manažer Upgates Michal Benatzky.

S Shoptetem se firma shodla na tom, že mezi nejčastěji poptávané zboží v období Black Friday výprodejů patří elektronika, oblečení a kosmetika. Do akce se ale podle Upgates čím dál více zapojují také specifičtěji zaměřené e-shopy, například ty s designovým vybavením do domácnosti či hobby potřebami. Black Friday slevy letos celkově nabídne asi polovina českých e-shopů, dodal Benatzky.

V pondělí po Black Friday následuje další slevová akce Cyber Monday. Právě ta se původně měla vztahovat k e-shopům, zatímco Black Friday ke kamenným prodejnám, řekl Benatzky. "V Česku si ale Black Friday osvojily primárně internetové obchody. Původní Cyber Monday tím pádem trochu ztrácí smysl. Přesto se ale s Cyber Monday i u nás setkáváme. Jde ale spíše o doménu obchodů s elektronikou," uvedl Benatzky.

Ve výprodejích k černému pátku Češi na internetu utratí 7,5 až osm miliard korun, loni to bylo zhruba sedm miliard korun, uvádí Asociace pro elektronickou komerci. Za letošní vánoční sezonu pak e-shopy v Česku podle asociace očekávají nárůst tržeb o více než pět procent z loňských přibližně 65 miliard korun.

,

Diskuze

Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.

27. listopadu 2024