Dálnice D10 bude mít v prvních kilometrech za Prahou šest pruhů
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo kladné stanovisko k posouzení vlivu na životní prostředí (EIA) pro záměr rozšíření počáteční části D10 z Prahy na Mladou Boleslav na šest pruhů, který zahrnuje i rozšíření přilehlé části Pražského okruhu i v souvislosti s jeho připravovanou dostavbou. Informoval o tom server Zdopravy.cz a vyplývá to z informací uvedených v databázi EIA. Stavba by podle informací ŘSD měla začít v roce 2029 a být hotová o rok později.
Rozšiřovaný úsek bude mezi mimoúrovňovými křižovatkami Satalice a Radonice. Důvodem je podle informací ŘSD fakt, že úsek kapacitně nedostačuje a v době dopravní špičky se na kraji Prahy tvoří kolony. Podobná je situace i na Pražském okruhu v části mezi křižovatkou Satalice a Chlumecká, kterou rovněž čeká rozšíření, uvedl státní podnik. Přestavba čeká také mimoúrovňové křižovatky Radonice a Chlumecká mezi Černým Mostem a Horními Počernicemi.
Předpokládané náklady stavby jsou 1,1 miliardy korun bez DPH. Podle serveru Zdopravy.cz pak ŘSD plánuje i rozšíření navazující části dálnice od Radonic až po Mladou Boleslav, pro které již státní podnik kladné stanovisko EIA získal a nyní se projektuje první úsek ke Staré Boleslavi. Server citoval loňské vyjádření ředitele závodu Praha ŘSD Tomáše Grosse, podle kterého by část u Prahy měla být hotová dříve než navazující úsek na Starou Boleslav.
ŘSD připravuje také dostavbu Pražského okruhu v úseku mezi Březiněvsí a Satalicemi, na který budou navazovat další další dva směrem k Ruzyni. Loni v polovině prosince začala také stavba jihovýchodního úseku okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1, který by se měl řidičům podle plánu ŘSD otevřít koncem roku 2027. První úsek vnějšího okruhu kolem Prahy se otevřel v roce 1983, na dosud poslední dostavěnou část mezi dálnicemi D1 a D5 auta vyjela v roce 2010.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.