„Prosím zmrzlinu se slaninou.“ McDonald´s raději ruší systém pro objednávky přes umělou inteligenci
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Americký řetězec restaurací rychlého občerstvení McDonald´s kvůli případům často absurdních omylů upouští od používání systému pro příjem objednávek z okének automobilů založeném na umělé inteligenci. Informovala o tom britská zpravodajská stanice BBC, podle které zákazníci například upozorňovali, že systém vyrozuměl, že chtějí zmrzlinu se slaninou nebo kuřecí nugety za 222 dolarů (asi 5130 korun).
McDonald´s testování systému, který ke zpracování objednávek používá software pro rozpoznání hlasů od společnosti IBM, oznámil v roce 2019. Nyní ale sdělil, že z více než stovky poboček, kde ho zkoušel, systém do konce července stáhne. "Po pečlivém zvážení se McDonald´s rozhodl letos ukončit naše globální partnerství s IBM ve věci automatizovaného příjmu objednávek," uvedl řetězec v prohlášení. Dodal ale, že věří, že tuto technologii bude v budoucnu v restauracích využívat.
BBC připomíná, že objednávkový systém využívající umělou inteligenci budí od samého začátku kontroverze, které se původně týkaly hlavně toho, že nahradí lidskou práci. Ukázalo se však, že se to aspoň prozatím nestane. Navíc chyby, kterých se systém dopustil, důkladně zdokumentovali lidé na sociálních sítích. V jednom videu na TikToku, které má 30.000 zhlédnutí, se mladá žena snaží přesvědčit umělou inteligenci, že chce vanilkovou zmrzlinu bez karamelu, dostane ale místo ní několik porcí másla. V jiném videu si jistá žena stěžuje, že systém její objednávku popletl, protože na účet jí připočetl devět čajů.