KORUNOVACE KARLA III.

Britové vypijí 62 milionů piv na tisícovkách večírků. Velký den monarchie v číslech

KORUNOVACE KARLA III.
Britové vypijí 62 milionů piv na tisícovkách večírků. Velký den monarchie v číslech

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Velký den britské monarchie konečně nastal, což znamená, že lidé budou mávat miliony vlaječek, vypijí miliony pint piva a snědí miliony slaných koláčů. Zpravodajský server The Guardian připravil přehled korunovačního víkendu v číslech.

Pivo - 62 milionů pint

Po suchých časech doufají provozovatelé britských hospod, že korunovace nového krále bude tím správným důvodem, proč poslat do hrdla pintu piva - nebo dvě, což by celému odvětví mohlo vynést 120 milionů liber (asi 3,2 miliardy korun) navíc.

Odhaduje se, že Britové vypijí 62 milionů pint piva, tedy o 17 milionů víc než obvykle, díky delší otevírací době a lákadlu speciálních korunovačních druhů piva. (Jedna pinta je necelý půllitr).

Suvenýry - 3,8 milionu šálků a talířů

Poslední korunovace už je jen šedou a vzdálenou vzpomínkou, a tak se průmysl s pamětními předměty u příležitosti korunovace krále Karla III. rozjel na plné obrátky. Od šálků z jemného kostního porcelánu vyrobených společností Halcyon Days ve Stoke-on-Trent až po hrnečky za čtyři libry z Lidlu není pochyb o tom, že britská veřejnost královské suvenýry miluje.

Podle Centra pro výzkum maloobchodu (CRR) se očekává, že národ utratí téměř 250 milionů liber za památeční předměty, včetně 3,8 milionu korunovačních hrnků, šálků a dalšího nádobí. Velká část tohoto zboží je zaměřena na čaj a sušenky, přičemž se očekává, že se v obchodech objeví také 10.000 pamětních konviček a miliony sběratelských plechovek na sušenky. Jen společnost Marks & Spencer očekává, že prodá více než milion upomínkových plechovek s čajem a sušenkami.

Večírky - 20.000 (a spousta slaných koláčů)

Zmíněných 20.000 je počet akcí zapsaných na oficiálních korunovačních webových stránkách, ale analytici soudí, že při započtení těch neoficiálních jich bude mnohem víc. Na večírky a pikniky je samozřejmě potřeba jídlo a obchodníci hlásí, že lidé hromadně skupují slané koláče, čajové koláčky a sekty. Celkově se očekává, že jen za jídlo a pití na párty lidé utratí o 200 milionů liber navíc.

Vlaječky, vlajkoslávy a tvrďáky

Korunovace je dobrou zprávou pro obchod s vlajkoslávami, které se třepotají na mnoha hlavních ulicích a fasádách domů po celé Británii. Tesco očekává, že prodá 270.000 rolí, což je dost na to, aby se daly natáhnout od Land's Endu až po John o'Groats.

Firma Flying Colours Flagmakers ze severního Yorkshiru řekla deníku The Guardian, že dostala několik velkých objednávek na výrobu vlajkosláv, včetně jedné, která měří 22.500 metrů. Vlaječkami a vlajkoslávami ovšem vlastenecký zápal nekončí.

Tesco očekává, že prodá 250.000 buřinek, korunek a sad na malování na obličej, zatímco řetězec Hobbycraft uvádí, že prodej "korunovačního balíčku" (který obsahuje nafukovací balónky a kanystr s heliem) se za posledních deset dní zdvojnásobil. K nejžádanějším korunovačním rekvizitám podle zjištění The Guardian patří molitanová tiára za dvě libry.

 

, Vojtěch Bauer