POTÍŽE NA LETIŠTI

Zoufalí Češi na pražském letišti. Celý den čekali na let do Chorvatska. „Vůbec s námi nekomunikovali“

POTÍŽE NA LETIŠTI
Zoufalí Češi na pražském letišti. Celý den čekali na let do Chorvatska. „Vůbec s námi nekomunikovali“

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Mnohahodinové čekání na pražském letišti, nejistota a rozčarování z chování letecké společnosti Ryanair. To zažívali cestující z Prahy do chorvatského Zadaru, kteří doslova celou sobotu proseděli v odletové hale ruzyňského Letiště Václava Havla. Do Zadaru přitom měli odletět v 7.50. Ale ani kolem 22. hodiny, kdy redakce Echo24 hovořila s českou rodinou cestující do Chorvatska, nebylo přesně jisté, v kolik hodin mají odletět. O půlnoci se další informace o zpožděném letu posunuly na 1.10. Letadlo nakonec odstartovalo krátce po půl druhé v noci.

„Oni s námi vůbec nekomunikují,“ řekl Echo24 jeden z cestujících v sobotu večer, po více než 15 hodinách čekání. Na letiště přijel s dcerou a vnučkou již kolem šesté hodiny ráno, odlet měl být v 7:50. Od té doby čekali již odbavení na svůj let. Nejhorší na celé situaci podle něj byla špatná komunikace letecké společnosti. „Oficiálně nikdo nepřišel, nikdo nic nenapsal. Jen na letištní tabuli byla informace, že let je zpožděn,“ uvedl.

Večer svítila na odletové tabuli u položky Zadar poznámka, že další informace o letu bude ve 23 hodin. Posléze se čas referování zase dále posunul na 23.40. A pak zase ještě dál na nedělních 1.10.

O situaci českých turistů informoval i web TN.cz. „Zatím let není zrušený. Pořád ho ale posouvají. Naposledy to bylo někdy pět minut po půlnoci,“ řekl TN.cz jeden z cestujících. „Se zákazníky, kteří tady čekají celý den na letišti, je jednáno celkem zoufalým způsobem,“ dodal. „Nikdo se s námi nebaví, aplikace už přestala fungovat ani neukazuje let, nedá se to otevřít. Jakékoli služby jsou nulové,“ prohlásil. „Musíme tady sedět celý den na zemi a dovolání žádné,“ doplnil.

To potvrzuje i cestující, s nímž hovořil server Echo24: „Chování aerolinek je absolutně neseriózní.“ Jediným benefitem je, že k letence do mobilu přišla cestujícím asi dvakrát nebo třikrát poukázka na 90 korun na občerstvení, což vzhledem k cenám na letišti jejich situaci příliš nepomohlo.

Čeští turisté kvůli zpoždění letadla přišli o první den dovolené a jsou před nimi další komplikace. „Ve čtyři odpoledne jsme měli zaplacené lístky na trajekt na ostrov. Pokud bychom odletěli v noci, musíme v Zadaru neplánovaně řešit naši situaci,“ uvedl cestující pro Echo24.

Podobné starosti zažíval i další cestující, kterého cituje web Novy: „Letíme do Zadaru, máme zamluvenou ode dneška s kamarádem loď, co jsme si měli převzít v čase oběda.“

Po příletu do Zadaru kolem třetí hodiny ráno se většina znavených cestujících provizorně ubytovala na zadarském letišti. Řada z nich byla na nohou už téměř 24 hodin. Kvůli tomu, aby byli na letišti v sobotu v kolem šesté ráno, vstávali mnozí už třeba ve čtyři. Nečekal na ně opět žádný delegát letecké společnosti či jiná podpora. V pohotovosti byli po celou dobu i rodiny cestujících. "Snažíme se pro ně sehnat v Zadaru nějaké ubytování, zatím bezúspěšně," uvedla pro Echo24 v textové zprávě jedna rodinná příslušnice.

Vyjádření společnost Ryanair zjišťujeme.

, edi