Prodal sto tisíc sportovních brýlí. Teď zakládá VIF Cycling Team s rozpočtem 8 milionů ročně
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Čtyři roky stačily, aby česká značka sportovních brýlí VIF dosáhla obratu přes 110 milionů korun. Zakladatel Jakub Lorenc trefil díru na trhu a díky chytrému marketingu a efektivní distribuci se mu podařilo uspět v kategorii sportovních brýlí.
„Viděl jsem obchodní příležitost a trefil ji správně,“ říká Lorenc o vzniku značky v době pandemie, kdy lidé začali masově sportovat venku a hledali dostupné, ale kvalitní sportovní brýle. „Lidé nechtějí platit 5 000 Kč za brýle, které si vezmou párkrát a pak je ztratí, nebo rozbijí. My jim nabízíme kvalitu za cenu 50-70 eur. Naše cílová skupina jsou všichni, kdo občas sportují," říká Lorenc.
Díky agresivní digitální strategii se VIF podařilo ovládnout trh, především na sociálních sítích. Firma sází na user-generated content – autentické příspěvky od běžných zákazníků. „Lidé se nechtějí dívat na strojené reklamy s modelkami. Nejlépe fungují videa natočená na mobil, třeba i roztřeseně. Pěkný vizuál ve výkonnostním marketingu nefunguje. My naschvál točíme špatná videa.“
V současné době firma prodá 80 procent produkce v Česku, expanze prý není jednoduchá. Lorenc přiznává, že si v počátcích expanze myslel, že stačí spustit globální e-shop a pustit kampaně na sociálních sítích. „Za tři týdny jsme to vypínali. Nestačí jen přeložit web. Musíte mít lokální podporu, jiný přístup k zákazníkovi a řešit logistiku. Každý trh je extrémně specifický. Francouz s vámi nebude komunikovat anglicky, i kdyby mohl.“
Jedním z klíčových projektů společnosti VIF je ženský cyklistický tým VIF Cycling Team. Lorenc vidí v podpoře ženské cyklistiky obrovský potenciál. „V Česku neexistoval profesionální ženský tým, který by nabídl top podmínky. My ženám dáváme světovou úroveň – špičkové vybavení, trenéry, realizační tým. A najednou ty holky zjišťují, že se dá závodit jinak.“
Marketingově jde o strategický tah – značka se tím přibližuje profesionálním sportovcům a posiluje svůj brand mezi širokou sportovní komunitou. „Když někdo na Facebooku napíše hejt, naši zákazníci se za nás začnou prát. To je síla komunity.